شماره ۱۹۸۳ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
تیم قدیمی با دیدن قیمت‌ها انصراف داد!
بازگشت میلیاردرها به لیگ والیبال

[شهروند] بعد از انحلال تیم بانک سرمایه که چندسالی با سرمایه‌گذاری هنگفت در لیگ‌برتر والیبال قهرمانی در ایران و آسیا را کسب می‌کرد، قراردادها در لیگ والیبال به‌شدت کاهش یافت. در دو سال اخیر بازیکنانی که به واسطه حضور بانک سرمایه و بالارفتن قراردادها، دستمزدهای میلیاردی می‌گرفتند، رضایت چندانی از میزان قرارداد خود نداشتند، حتی این موضوع باعث شد برخی از بازیکنان تصمیم بگیرند خارج از ایران بازی کنند. بعد از دو فصلی که قراردادهای میلیاردی در والیبال ایران به فراموشی سپرده شده بود، برای لیگ‌برتر سال 99 بار دیگر رقابت بین برخی باشگاه‌ها در عقد قراردادهای میلیاردی به اوج رسیده است. شهرداری ارومیه با در اختیارداشتن پیمان اکبری روی نیمکت خود بازیکنان خوبی را جذب کرده و از سوی دیگر سایپا که خیلی در والیبال هزینه نمی‌کرد، با روی کارآمدن حبیب کاشانی در بخش مدیریت مصطفی کارخانه را جذب کرده و در جذب بازیکنان ملی‌پوش با سایر باشگاه‌ها رقابت می‌کند. پیکان و سپاهان را هم باید به فهرست باشگاه‌هایی که بازیکنان نسبتا مطرح و گران‌قیمتی جذب می‌کنند، اضافه کرد.
فصل نقل‌وانتقالات والیبال ایران با وجود شیوع ویروس کرونا خیلی داغ‌تر از گذشته دنبال می‌شود و همین موضوع باعث بالارفتن دوباره قیمت‌ها و بازگشت قراردادهای میلیاردی شده است. حتی شنیده می شود چند بازیکن قراردادی بالای دومیلیارد برای فصل جدید لیگ‌برتر امضا کرده‌اند.
جالب است بدانید بالارفتن قراردادها حتی بازیکنانی مثل سیدمحمد موسوی و امیر غفور را که فصل گذشته در لیگ‌های سطح بالای ایتالیا و لهستان بازی می‌کردند وسوسه کرده که به لیگ ایران بازگردند. این وضعیت اما یک اتفاق تلخ را هم در پی داشت و آن هم انصراف تیم کاله آمل بود. مدیران این باشگاه بعد از دیدن افزایش نجومی دستمزدها در والیبال تصمیم به انحلال تیمی گرفتند که سابقه قهرمانی در ایران و آسیا و حتی حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم داشت.


تعداد بازدید :  354