شماره ۱۹۸۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
روی خط سینما

  مارتین اسکورسیزی فیلمی کوتاه درباره تجربه زندگی در قرنطینه در دوران بحران کرونا ساخت. او در این فیلم که روز گذشته در بی‌بی‌سی ۲ روی آنتن رفت، تجربه زندگی‌اش را در دوران قرنطینه نشان داده است. این فیلم خاص و بسیار شخصی به‌عنوان بخشی از برنامه نهایی سریال «فرهنگ قرنطینه با مِردی بِرد» که از خانه خود بِرد پخش می‌شود، ساخته شده است. در این برنامه بِرد ارتباط بین خطر، فرهنگ و آفرینش و خلاقیت را بررسی می‌کند. روز گذشته همچنین اعلام شد کمپانی اپل تمایل خود را به سرمایه‌گذاری در فیلم 200‌میلیون دلاری جدید مارتین اسکورسیزی اعلام کرده است.
  در ادامه روند معرفی بهترین‌ فیلم‌های قرن حاضر توسط بهترین و بزرگ‌ترین کارگردانان دنیای سینما، «کوئنتین تارانتینو» نیز بهترین فیلم‌های 10‌سال اخیر را انتخاب کرد. او که پیشتر در ماه ژانویه گذشته گفته بود به نظر او «دانکرک» ساخته «کریستوفر نولان» دومین فیلم برتر دهه‌‌ ۲۰۱۰ است، بعد از چند ماه بالاخره بهترین فیلم دهه را نیز انتخاب کرد. کارگردان پالپ‌فیکشن در گفت‌وگو با مجله «پریمیر» گفت که از نظر او درام «شبکه‌ اجتماعی» ساخته دیوید فینچر بهترین فیلم 10‌سال اخیر است. او در این مورد گفت: «شبکه‌ اجتماعی به راحتی در رتبه‌ اول قرار می‌گیرد زیرا بهترین است، همین!»
  بازیگران فیلم سینمایی «مجوز خروج» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده معرفی‌ شدند. رضا کیانیان، پژمان جمشیدی، کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، سروش صحت، نادر فلاح، علی استادی و ستاره پسیانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلمبرداری «مجوز خروج» پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود. کیارش اسدی‌زاده پیش از این فیلم‌های «گس»، «شکاف» و سریال شبکه نمایش خانگی «کرگدن» را کارگردانی کرده است.
  ایرم هرمان، بازیگر شناخته‌شده که از ستون‌های اصلی تئاتر، رادیو و تلویزیون آلمان به شمار می‌آمد، پس از بیماری‌ای کوتاه و سخت درگذشت. هرمان که بیشتر به دلیل بازی در ۲۰ فیلم به کارگردانی راینر ورنر فاسبیندر معروف بود، هنگام مرگ در برلین 77 سال داشت. «ترس روح را می‌خورد» و «اشک‌های تلخ پترا فن کانت» به کارگردانی راینر ورنر فاسبیندر، «وویتسک» ساخته ورنر هرتسوگ و «پدر پشت در» به کارگردانی لوریو شماری از معروف‌ترین فیلم‌های کارنامه این بازیگر آلمانی است.
  موزیکال معروف «ویولن‌زن روی بام» یک‌بار دیگر و این‌بار به کارگردانی کارگردان نمایش مشهور «همیلتون» ساخته می‌شود. ‌هالیوود ریپورتر در این زمینه ضمن اشاره به خبر تولید این فیلم با اقتباس از نمایش موزیکال «ویولن‌زن روی بام» در استودیو ام‌جی‌ام نوشته که توماس کایل، کارگردان نمایش موزیکال «همیلتون» که برنده جایزه تونی شد، کارگردان این فیلم خواهد بود. در ‌سال ۱۹۷۱ نیز از این نمایش فیلمی اقتباسی به کارگردانی نورمن جِویسون ساخته شد که هشت نامزدی اسکار و سه جایزه اسکار دریافت کرد.
  به دنبال مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و طبق دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی موزه‌های کشور، «موزه سینما» آغاز به کار کرد و تالارهای این موزه همه روزه به جز شنبه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای علاقه‌مندان به سینماست. اما سالن‌های سینماتوگراف، سینما فردوس و سینما تمدن بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
  برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن اسامی فیلم‌هایی را که قرار بود در هفتادوسومین دوره این رویداد سینمایی نمایش داده شوند، اعلام خواهند کرد. بنا بر این گزارش، اسامی این فیلم‌ها چهارشنبه این هفته در نشستی مطبوعاتی در پاریس اعلام می‌شود. پی‌یر لسکور، رئیس و تی‌یری فرمو، مدیر جشنواره کن گفته‌اند که هر کدام از این فیلم‌ها هنگام اکران عمومی یا نمایش در جشنواره‌های مشخص، مُهر تأیید کن را خواهند داشت. بازار فیلم کن نیز از بیست‌ودوم تا بیست‌وششم ژوئن به‌طور آنلاین برگزار خواهد شد.
  بعد از انتشار تصاویر و عکس‌های انفجار هواپیمای بویینگ 747 در فیلم جدید کریستوفر نولان که موجب انتقاداتی شد، این کارگردان با ارایه جزئیاتی دقیق درباره بودجه و هزینه‌های فیلمش مدعی شده که انفجار این هواپیما برای فیلمش مقرون ‌به‌ صرفه بوده است. این توضیحات بعد از آن ارایه شد که منتقدان ولخرجی‌های استودیوی تهیه‌کننده را زیر سوال بردند، اما نولان گفته که استفاده از مدل‌های مینیاتوری هواپیما و سپس تکمیل سکانس با استفاده از جلوه‌های ویژه گران‌تر از انفجار هواپیما از کار درمی‌آمده است: «می‌خواستیم با جلوه‌های ویژه این سکانس را بسازیم، اما یکی از اعضای تیم یک قبرستان هواپیمای قدیمی معرفی کرد و پس از بررسی هزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که خریدن و منفجر کردن بویینگ 747 قدیمی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر و تأثیرگذارتر از استفاده از CGI در این سکانس خواهد بود.»


تعداد بازدید :  480