شماره ۱۹۸۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
وصلت با واتس‎آپ

طیبه رسول‌زاده طنزنویس

یعنی اگر یک نفر در این دنیا دعای خیر پدر و مادر دنبالش باشد آن هم سازنده اپلیکیشن واتس‌آپ است. چیزی که ساخته‌ای این همه ایراد داشته باشد ولی باز میلیون‌ها نفر آن را دانلود کنند. حتما شما هم از این اَپ بی‌نظیر زیاد استفاده می‌کنید؟ آن روز که دست بردند روی دکمه فیلترینگ و تلگرام را فیلتر کردند باید می‌دانستیم که چنین بلایی سرمان می‌آید و جواب همه‌تان بله است.
شما تصور کن که گزینه‌ای برای ازدواج ندارید و تنها یک پیرمرد گوژپشتِ بداخلاقِ بی‌حوصله با رکابی و پیژامه‌ای سوراخ و قیافه‌ای است که از بس کشیده، شبیه گل خشخاش شده، در حالی ‌که به نظافت هیچ اعتقادی ندارد و نوه‌اش هم هم‌سن شماست، به خواستگاری‌تان می‌آید. پدرتان هم می‌خواهد هر جور شده از شر یک نان‌خور اضافه خلاص شود. از طرفی شما یک خواستگار جوان و زیبا و مایه‌دار داشته‌اید که هر روز برایتان کادو می‌خریده تا دل‌تان می‌گرفته فورا پیام می‌داده که بپوش می‌آیم دنبالت، خواهر هم نداشته، پدر و مادرش هم خارج زندگی می‌کردند ولی به ‌خاطر قرارگرفتن در یک زد و خورد اتفاقی که هیچ ربطی هم به او نداشته در زندان است و معلوم هم نیست کی آزاد شود. برای همین هیچ راهی ندارید که به خواستگاری پیرمرد جواب مثبت بدهید. پیرمرد قصه ما همین واتس‌آپ است و خواستگار جوان تلگرام. تنها حُسنی هم که دارد همین حقوق بازنشستگی است که خرج خورد و خوراک‌تان را فراهم می‌کند؛ مثل واتس‌آپ که تنها حسنش برقراری ارتباط در مواقعی است که فیلترشکن کار نمی‌کند. شاید با خودتان بگویید در این‌جور مواقع می‌شود از « sms» استفاده کرد که باید گفت آفرین به این فهم و کمالات ولی وقتی لازم است که تماس تصویری با کسی برقرار کنید، مجبورید. شاید بگویید: «خب از اسکایپ یا سایر برنامه‌ها استفاده کن »که باید گفت: «توجه نمی‌کنید گفتم فیلترشکن قطع است».
حالا فکر کنید پیش دوستان‌تان می‌نشینید و با جملاتی زیبا و عاشقانه پز شوهر پیر و بداخلاق‌تان را می‌دهید. چون همه می‌دانند دروغ است به حرف‌تان هم گوش نمی‌دهند. این کار همان استوری گذاشتن است. شما بهترین استوری را هم در واتس‌آپ بگذارید کسی نمی‌بیند.
حالا یک عمه عفریته‌ای هم دارید که چون خودش ازدواج‌های ناموفقی داشته از بدبختی شما خوشحال است. هر وقت از شوهرتان می‌نالید، فورا می‌گوید: «شوهرت به این خوبی. شوهر بد ندیدی. کتک‌زدن از ویژگی مردهاست. تو خوب بلد نیستی ازش استفاده کنی». این عمه‌ها همان طرفداران واتس‌آپ هستند که هیچ منطقی پشت حمایت بی‌چون چرایشان از این اپلیکیشن نیست.
از دیگر ویژگی‌های پیرمرد قصه ما دهن‌لقی است. کافی است حرفی پشت سر کسی بزنید که از گفتنش پشیمان شوید؛ فورا به طرف می‌گوید که شما پشت سرش حرف زده‌اید تا به جان هم بیندازدتان.
از دیگر بیماری‌هایش این است که وقتی خریدی دارید روزی یکی از اجناس را می‌خرد و می‌آورد تا بیشتر آزارتان بدهد و لذت ببرد؛ درست مثل فایل جابه‌جا کردن با واتس‎آپ.
 خیلی به تغییراتی که از ترس طلاق به شما قولش را می‌دهد دل نبندید. نهایت تغییراتی که ایجاد می‌کند تعویض زیرپوش پاره سوراخش با یک رکابی سوراخ دیگر است که آن هم تغییری در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند. تازه مجبورید مثل آپدیت‌های اجباری واتس‌آپ با همین تیپ بی‌نظیرش به میهمانی هم بروید.
در پایان بدانید که هیچ راه نجاتی از غرغرها و نوتیف‌های گاه و بیگاهش نخواهید داشت، مگر آنکه یک شب بالشت را روی صورت شوهرتان بگذارید و آن‌اینستالش کنید تا برای همیشه از دستش خلاص شوید. این‌گونه شاید بتوانید در زندان با خواستگار پرکاربرد، یوزر فرندلی و جوان‌تان ازدواج کنید و زندگی بی‌دردسری تشکیل دهید.


تعداد بازدید :  437