شماره ۱۹۷۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

1.8 میلیون تن گندم تاکنون از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است
مرتضی سعادتی‌کیا، مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این خبر گفت: «از ابتدای فصل برداشت تاکنون، یک‌میلیون و ۸۵۰‌هزار تن گندم به ارزش چهار‌هزار و ۶۵۵‌میلیارد تومان در ۲۰ استان کشور خرید تضمینی شد. از این میزان خرید گندم تاکنون، مبلغ سه‌هزار و ۴۴۸‌میلیارد تومان معادل ۸۰‌درصد پول گندمکاران به حساب‌شان واریز شده است.
طبق آمارهای استان‌های خوزستان با یک‌میلیون ۱۲۰‌هزار تن، فارس با ۲۲۶‌هزار تن و ایلام با ۱۶۷‌هزار تن رتبه‌های اول تا سوم خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

328٪ رشد ۳۲۸‌درصدی واردات تلفن‌همراه
ارزش واردات موبایل در‌ سال ۹۸ نسبت به‌ سال ۹۷ رشد ۳۲۸‌درصدی را تجربه کرده و وزن واردات این کالا با رشد ۳۶۰‌درصدی همراه بوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ارزش هر تن موبایل واردشده به کشور ۳۵۳‌میلیون و ۲۵۰‌هزار دلار بوده است. آمار روند واردات و مصرف موبایل طی ۱۲ماه ‌سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که واردات موبایل از طریق رویه تجاری در‌ سال ۱۳۹۸ نسبت به‌ سال ۱۳۹۷ بیش از ۹۰‌درصد رشد داشته است؛ به‌طوری‌ که در‌ سال گذشته تعداد ۱۵‌میلیون و ۳۸۰‌هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده که از این تعداد چیزی بالغ بر ۱۴‌میلیون آن توسط مصرف‌کنندگان در شبکه ارتباطی تلفن‌همراه کشور فعال شده است.


تعداد بازدید :  394