شماره ۱۹۷۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
دیپلماسی

از سوی روحانی ابلاغ شد
قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت»

رئیس جمهوری قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ‏ابلاغ کرد‎. ‎به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ‏صلح و امنیت» را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شورای ‏عالی امنیت ملی و قوه قضائیه ابلاغ کرد‎. ‎مطابق این قانون، همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف‌اند در چارچوب سیاست‌های ‏کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، ‏کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌‏المللی و نقض گسترده و سامان‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، ‏استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین، ‏تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان ‏و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله کنند.


مذاکرات ایران و افغانستان درباره غرق شدن مهاجران افغان
مذاکرات هیأت‌های سیاسی ایران و افغانستان روز سه‌شنبه درباره غرق شدن تعدادی از مهاجران افغانستانی در مرز با ایران ‏انجام شد‎. هیأت ایرانی که دیروز راهی کابل شد متشکل از محسن بهاروند معاون حقوقی وزیر خارجه، سید رسول موسوی ‏دستیار وزیر خارجه و نماینده مرزبانی ایران بود‎. ‎نخستین جلسه بررسی حادثه مذکور با توجه به قرارداد کمیساریان سرحدی ‏‏(مرزبانان) ۱۳۳۵، بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه، با حضور هیأتی متشکل از کارشناسان مرزبانی کشور افغانستان و ایران و با حضور در ‏محل مورد ادعا برگزار شد و موضوعات به‌طور میدانی مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست دو طرف به نتیجه مورد نظر ‏دست پیدا نکردند و قرار شد بعد از عید فطر در سطح سیاسی و دیپلماتیک هیأت‌ها دراین‌باره گفت‌وگو کنند‎.


اطلاعیه سفارت ایران در امارات درباره بازگشت هم‌وطنان به کشور
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی در اطلاعیه‌ای از صدور مجوز پرواز برای بازگشت مسافران ایرانی از دوبی به تهران ‏خبر داد‎. به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است که همزمان با عید سعیدفطر، با همکاری وزارت خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده و پیگیری‌های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی، سازمان ‏هواپیمایی کشوری امارات مجوز پنج پرواز شرکت هواپیمایی ماهان را برای بازگشت مسافران ایرانی به کشورمان صادر کرد‎.

 


تعداد بازدید :  345