شماره ۱۹۷۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
روی خط سینما

 لوكا زايا فرماندار استان ونيز اعلام كرد كه جشنواره فيلم ونيز به‌طور قطع در تاريخ مقرر برگزار خواهد شد؛ با این توضیح که در اين رويداد شاهد اعمال مقررات بهداشتى بوده و تعداد فيلم‌ها و میهمان‌هاى كمترى را هم در قیاس با سال‌های گذشته فستیوال ونيز شاهد خواهیم بود. لوکا زايا در پاسخ به علت تعويق بينال معمارى ونيز، پيچيدگى‌هاى ساخت‌وسازهاى اين بينال را به‌عنوان دليل اصلى لغو اين رويداد ذكر كرد.
 عوامل فیلم توقیفی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» با انتشار تیزر جدیدی اعلام کرده‌اند که این فیلم به احتمال زیاد به صورت آنلاین اکران خواهد شد. مهناز افشار در نقش تینا، طناز طباطبایی در نقش بهاره، آیدا ماهیانی در نقش نازنین، مهران غفوریان در نقش بهروز و سحر دولتشاهی در نقش مهسا بازیگران این فیلم سینمایی به کارگردانی عبدالرضا کاهانی هستند. کارگردان این فیلم چندی پیش گفت: «پس از چند‌سال انتظار، توقعی ندارم جز اینکه شما- بدون سانسور- تماشاگر فیلم باشید.»
 شبکه اجتماعی یوتیوب مستند جدید و جنجالی «سیاره انسان‌ها» به تهیه‌کنندگی «مایکل مور» را به سبب نقض قوانین کپی‌رایت از وب‌سایت خود حذف کرد. این مستند که  دانشمندان آب و هوایی و فعالان محیط‌زیست، آن را اثری خطرناک، گمراه‌کننده و مخرب توصیف کرده‌اند، به دلیل استفاده بدون اجازه از یک کلیپ متعلق به «توبی اسمیت» عکاس محیط‌زیست، از شبکه اجتماعی یوتیوب حذف شده است. «مایکل مور» کارگردان برنده اسکار آمریکایی که تهیه‌کننده مستند «سیاره انسان‌ها» است، نقض قوانین کپی‌رایت را در ساخت این مستند رد کرد و منتقدان خود را به استفاده از ابزار سیاسی سانسور متهم کرد.
 پنجاه‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی‌ واری درکشور جمهوری چک که درنهایت به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت دوره ‌سال‌جاری خود را برگزار نکند، فهرستی از ۱۶ فیلم از آثار پذیرفته‌شده امسال جشنواره منتشر کرد که قرار است در ۹۶ سالن سینمایی این کشور به نمایش گذاشته شوند. «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی که امسال به‌عنوان یکی از آثار بخش افق‌های این جشنواره انتخاب شده بود، یکی از ۱۶ فیلمی است که در برنامه نمایش ویژه جشنواره کارلووی‌ واری قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  410