شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

پنجمین طرح رعد و دستگیری ۶۷۰ تبهکار
[شهروند] ششصدوهفتاد سارق، مالخر و تبهکار در سی‌وپنجمین مرحله از طرح رعد دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی صبح سه‌شنبه گفت: «با تلاش همکارانم در پلیس پایتخت در مدت سه روز بعد از ٢٠ روز کار اطلاعاتی و با همکاری خوب دستگاه قضائی دستاورد‌های خوبی حاصل شد.»
از دستاوردهای این مرحله اجرای ٢٩١ حکم قضائی بود که طی آن ۶٧٠ سارق، مالخر، سارق خودرو، منزل و... دستگیر شدند و در مجموع این افراد که در قالب ٢١ باند فعالیت می‌کردند، از آنها بیشتر از ٢هزارو١٧٠ اقلام سرقتی مردم کشف شد که ارزشش بالغ بر ۹.۵ و نیم‌میلیارد تومان است.به گفته او ١٨٢ دستگاه موتورسیکلت و خودرو نیز طی این طرح کشف‌شده که ١٠٩ دستگاه خودرو بوده است.سردار رحیمی با بیان اینکه به ٨٨٠ پرونده پلیسی رسیدگی شده و در مجموع سه قبضه سلاح جنگی و ٣۴ قبضه سلاح سرد کشف شده است، گفت: «برخورد با مزاحمت‌های خیابانی و برخورد با موتورسیکلت‌های سنگینی که امنیت خیابان‌ها را به‌ویژه در شب مختل کرده بودند، در دستور کار بود که حدود ٣٩ دستگاه موتورسیکلت و ١٣ دستگاه خودرو نیز شب گذشته توقیف شد.»با دستگیری ٣٨ قاچاقچی کالا بالغ بر ١۴۴‌هزار انواع کالا کشف شد و با تشکیل ٣٠ پرونده در اختیار مراجع قرار گرفت و حدود ٣‌میلیارد ارزش کالای کشف شده است. طی این مرحله از طرح رعد، ١٠٨ کیلو از انواع موادمخدر کشف شد.او با تأکید بر برخورد با احتکار خودرو گفت: «پلیس چند روزی است وارد این موضوع شده و در ۴٨ ساعت گذشته با کشف پنج پارکینگ بالغ بر ۵۴٠ دستگاه خودرو که اکثرا محصولات ایران‌خودرو و سایپا هستند، کشف شده است. این طرح با جدیت دنبال خواهد شد و قطعا با افرادی که طی این مدت این وسایل را خریداری و احتکار کردند، برخورد می‌شود.فرمانده انتظامی پایتخت گفت: «روز دوشنبه همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی ٢٣ دلال ارزی را دستگیرکردند که بالغ بر ٨٠‌میلیارد ریال انواع ارز از این افراد کشف شد.»در کشفیات این مرحله قرص‌های تقویتی بدنسازی که تقلبی و تاریخ گذشته نیز بود، کشف شد. در یک مورد از این کشفیات ۵.۵‌میلیون عدد قرص‌تاریخ گذشته و فاسد درحال عرضه بود. ۳.۵ تن شیر خشک که اغلب فاسد شده بود نیز در میان کشفیات
 وجود داشت.

كلاهبرداری 250 میلیاردی با وعده خرید ارز ارزان‌قیمت
[شهروند] دو کلاهبردار با وعده خرید ارز ارزان‌قیمت از مشتریان بانك 250‌میلیارد ریال كلاهبرداری کرده بودند.
پانزدهم بهمن ماه گذشته فردی با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی گفت: «چندی پیش با مراجعه به یكی از شعب بانك در تهران با فردی آشنا شدم که مدعی بود یکی از دوستانش در امر بازرگانی تبحر دارد و من را به او معرفی و اعلام کرد این فرد بازرگان می‌تواند ارز با قیمت ارزان تهیه کند . پس از آشنایی با این بازرگان جوان سی ساله به نام «حمید» مبلغ 70 میلیارد ریال در اختیار او قرار دادم. حمید مدعی بود که در كار صادرات و واردات است و پس از کمی گفت‌وگو درباره خرید ارز توافق كردیم چند روز بعد همدیگر را در یكی از هتل‌های بزرگ تهران ملاقات‌کنیم و ارز‌های تهیه‌شده را دریافت کنم. در زمان تعیین‌شده به هتل مراجعه کردم، ولی حمید مدعی شد به دلیل اینكه نهادهای امنیتی تحت نظرش دارند، امكان خرید ارز برای او فراهم نشده است و در ادامه نه ارزی به من تحویل داد و نه هزینه‌ای كه به او پرداخت کرده بودم، پس داد. با كمی تحقیق متوجه شدم چند نفر دیگر از مشتریان بانك نیز به همین شیوه فریب خورده‌اند.»با تشكیل پرونده اولیه دستگیری هر دو متهم در دستور كار كارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت و آنها موفق شدند با دستور قضائی و شناسایی مخفیگاه هر دو متهم آنها را دستگیر کنند.متهمان در ابتدا منكر ارتكاب جرم خود بودند و اعلام داشتند که با شاكیان اختلاف حساب دارند، ولی در ادامه حمید اعتراف کرد:   «با همدستی یکی از دوستانم مشتریان متمول بانک را شناسایی‌می‌کردیم و با ارتباط با این افراد، همدستم من را به‌عنوان بازرگان به آنها معرفی می‌کرد تا با وعده خرید ارز از مشتریان بانك كلاهبرداری کنیم. در موعد تحویل مدعی می‌شدم به علت موارد امنیتی امکان خرید نبوده و آنها را می‌ترساندم تا پیگیر بازپس‌گیری پول‌های خود نشوند.»


تعداد بازدید :  359