شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار روز

حزب مکرون اکثریت مطلق خود در پارلمان را از دست داد
چند عضو جداشده از حزب حاکم متعلق به رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که یک بلوک پارلمانی جدید را در مجلس سفلی پارلمان این کشور تشکیل داده‌اند و این باعث از بین رفتن اکثریت قاطع امانوئل مکرون و حزبش در این پارلمان شده است. به گزارش ایسنا،‌ این امر همچنین فشارها را بر حزب میانه‌روی متعلق به مکرون، به منظور در پیش گرفتن سیاست‌های چپ‌گراتر افزایش داده است. اعضای جدا شده از حزب مکرون موسوم به حزب «جمهوری پیشرو» در پارلمان فراکسیون، پارلمان جدیدی موسوم به گروه «اکولوژی، دموکراسی، همبستگی» با حضور برخی چهره‌های سرشناس عرصه سیاست فرانسه ازجمله دو سیاستمدار سابقا وفادار به مکرون تشکیل دادند.
حزب مکرون که بعد از پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ شکل گرفت، در ماه‌های اخیر با جدایی چندین نفر از اعضایش ازجمله برخی نمایندگان  مواجه شده است. این نمایندگان ناراضی از سلطه سفت‌وسخت مکرون بر تصمیم‌گیری‌های این حزب و سیاست‌های حامی تجارت او ناراضی بودند.


پکن:  آمریکا می‌خواهد با لکه‌دارکردن نام چین توجهات را از بی‌کفایتی خودش منحرف کند
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه چین روز سه‌شنبه در واکنش به تهدید ترامپ برای خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی اعلام‌کرد ایالات متحده تلاش دارد از زیر بار وظایف بین‌المللی به سازمان جهانی بهداشت شانه خالی و با لکه‌دار‌کردن نام چین توجهات را از بی‌کفایتی خودش منحرف کند. او همچنین تأکیدکرد که پرداخت به‌موقع اعتبار به سازمان جهانی بهداشت وظیفه تمام اعضای این آژانس بین‌المللی است.


نخستین اظهارنظر وزیر جنگ اسراییل
«معامله قرن» را با تمام جزئیات اجرا می‌کنیم

وزیر نگ رژیم صهیونیستی گفته است در سایه کرونا اسراییل در مرحله سختی به سر می‌برد و تمام توان خود را برای اجرای معامله قرن می‌گذارد. به گزارش ایسنا،‌ «بنی گانتس»، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی متعهد به تلاش برای حمایت از اجرای طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» شد. او در نخستین اظهارات خود پس از مراسم انتصابش در پست وزیر جنگ مدعی شد: «من قول می‌دهم هر آنچه در توان دارم و از دستم برمی‌آید برای پیشبرد حل‌وفصل سیاسی و برقراری صلح انجام دهم.»
گانتس افزود: «ما برای پیشبرد طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش خواهیم کرد.» وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مدعی شد: «صلح رویای الهام‌بخش صهیونیسم بوده و همچنان هست.»گانتس همچنین اضافه کرد که اسراییل در سایه بحران کرونا دوره سختی را می‌گذراند و این روزها در سایه بی‌اعتمادی در موسسات دولتی یکی از دلایل تشکیل دولت کنونی احساس احتمال تلاش برای جنگ داخلی است: «این جنگ‌های داخلی را نمی‌خواهیم و باید مانع آنها شویم.»
در بیست‌وهشتم ژانویه رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح معامله قرن رونمایی کرد که با مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی گروه‌های مقاومت روبه‌رو شد.


تعداد بازدید :  354