شماره ۱۹۷۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ دلخراش دوقلوهای 3ساله در حوضچه‌های مرگ
[شهروند] استخرهای کشاورزی بازهم حادثه‌ساز شد. این‌بار نوبت دوقولوهای اهل ورزنه اصفهان بود، که در این حوضچه‌ها تسلیم مرگ شوند.
آن‌طور که غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اعلام کرده این دو پسربچه سه‌ساله، حوالی ساعت 18 روز یکشنبه در نزدیکی روستای بوالخیر شهر ورزنه از توابع شهرستان اصفهان دچار حادثه شدند، که بلافاصله 2 واحد امدادی به محل اعزام شدند. اما این دو کودک قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان‌شان را از دست داده بودند: «وقتی نیروهای ما به آنجا رسیدند و این دوقلوها را از آب خارج کردند، آنها نفس نداشتند، تلاش برای احیای آنها به نتیجه نرسید. با وجود این، آنها برای بررسی به درمانگاه اعزام شدند. اما آنجا هم نتواستند کاری برای این دو کودک انجام دهند.»
استخر ذخیره آب که با نام استخر پلیمری نیز شناخته می‌شود، محلی مناسب برای ذخیره آب حاصل از بارندگی و بارش برف در فصل‌های سرد و باران‌زاست که می‌توان در فصل‌های آبیاری از آب ذخیره‌شده در آن استفاده کرد. اما هندسه و جنس این استخرها به نحوی است که درصورت سقوط به داخل آن عملا خارج‌شدن از آن غیرممکن است. همین چند روز پیش حادثه‌ای مشابه در سیرجان جان سه پسربچه را گرفت. پیش از آن هم چند مورد دیگر در روستاهای مناطق مرکزی ایران گزارش شد، که متأسفانه حوادث هم چندنفری در این استخرها غرق شدند.  


دستگیری موبایل دزد حرفه‌ای مناطق مرکزی تهران
[شهروند] موبایل قاپ سابقه‌دار، در یک عملیات تعقیب و گریز از سوی مأموران کلانتری 107 فلسطین دستگیر شد. این سارق 35ساله پیش از این هم، در مناطق مرکزی و پررفت‌وآمد تهران دست به سرقت زده بود، اما این‌بار دزدی یک کیف لپ‌تاپ و هوشیاری مرد مالباخته باعث به دام‌افتادنش شد. این سارق جوان پس از دستگیری در برابر مأموران به 150 مورد سرقت موبایل و چند مورد کیف‌قاپی هم اعتراف کرد.
سرهنگ حسین مهریان، رئیس کلانتری فلسطین درباره چگونگی دستگیری این موبایل‌قاپ حرفه‌ای توضیح داد: «روز یکشنبه اکیپی از مأموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین درحال گشتزنی درحوالی خیابان «شریعتی» بودند که با مردی روبه‌رو شدند که سراسیمه به سمت کلانتری درحال دویدن بود. مأموران به سرعت به سراغ مرد هراسان رفتند و او عنوان کرد، دقایقی قبل پسرجوانی با موتور آپاچی سفید کوله‌پشتی‌اش را که یک لپ‌تاپ داخلش بوده را به سرقت برده است. بلافاصله با اجرای طرح مهار، مشخصات موتور سارق جوان در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت تا اینکه پس از دقایقی سارق موتورسوار را در خیابان «انقلاب» شناسایی و عملیات دستگیری کلید زده شد و متهم وقتی خود را در برابر پلیس دید، سعی بر فرار داشت که پس از برخورد با چند خودرو روی زمین افتاد و دستگیر شد.» به گفته این مقام انتظامی در بازرسی‌های اولیه لپ‌تاپ سرقت‌شده، سه تلفن‌همراه و مبلغ 10‌میلیون تومان از این سارق کشف شد.
آن‌طور که پلیس اعلام کرده، سارق جوان ضمن اعتراف به سرقت 150 موبایل درباره پول نقد زیادی هم که به همراه داشته، به مأموران گفته چند روز قبل از دستگیری، کیف‌دستی زن جوانی را سرقت می‌کند، طلاهای داخل کیف را ۳۰‌میلیون تومان می‌فروشد و با این پول یک موتور آپاچی سفید می‌خرد و بقیه پول را هم با خود به همراه داشته، تا اینکه دستگیر می‌شود.
در ادامه تحقیقات از متهم هم مشخص شد که او حدود دوسالی است در محدوده‌های کلانتری‌های ۱۰۳ گاندی، ۱۰۵ سنایی و ۱۰۷ فلسطین موبایل‌قاپی می‌کند.


تعداد بازدید :  362