شماره ۱۹۷۴ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز خبر

اختلاف شهرداری و استانداری درباره اجرای طرح ترافیک
[شهروند] روز گذشته و در جلسه علنی شورای شهر تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، خبر از تصویب بسته ترافیکی پایتخت داد و گفت پیشنهاد این بسته در شورای ترافیک بررسی شده، مورد توافق سه جانبه شورای شهر، معاونت ترافیک و پلیس راهور قرار گرفته و زمان اجرای آن را استاندار تهران اعلام خواهد کرد. چند ساعت پس از صحبت‌های علیخانی، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره زمان اجرای طرح ترافیک در تهران قطعیت پیدا نکرده است و پس از هماهنگی با شورای ترافیک کشور و قطعی شدن تصمیم به اطلاع شهروندان تهرانی خواهد رسید. پس از استاندار اما شهریار افندی زاده، مشاورعالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بود که درباره طرح ترافیک نظر داد و اعلام کرد که برابر تصویب شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران دو طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ، از امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در تهران مجدد اجرا می‌شود. به گفته او مرحله اول محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود و زمان آن که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ١٤ به بعد نیز خروج از محدوده‌ها رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت  ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است و سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض در محدوده‌های مذکور نخواهند شد. امید محدث، کارشناس ارتباط با رسانه شهرداری هم به «شهروند» گفت که درباره تناقض‌های موجود میان نظر استانداری و معاونت حمل و نقل، استانداری می‌تواند نظر خود را داشته باشد و معاونت حمل و نقل ترافیک هم به نظر ستاد ملی کرونا عمل می‌کند که تاکنون نظر این ستاد بر اجرایی شدن طرح ترافیک بوده است.

 

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:  در مکان‌های عمومی با کولرهای آبی و گازی ماسک بزنید
[شهروند]  رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد که بهتر است افراد در مکان‌های عمومی که از کولرهای آبی و گازی استفاده می‌شود، ماسک بزنند. عباس شاهسونی درباره احتمال انتشار ویروس کرونا به وسیله کولرها گفت: «کولر آبی هوا را از بیرون مکش کرده و وارد فضای داخلی می‌کند. اگر کولر آبی در منازل استفاده شود، مشکلی ندارد. بهتر است که پنجره کمی باز باشد تا هوا به سمت بیرون هدایت شود. ولی اگر از کولر آبی در اداره‌ها و فضاهای عمومی استفاده شود، بحث دیگری است. کولر آبی هوا را به جریان می‌اندازد و اگر کسی در این فضاها مبتلا به ویروس کرونا باشد و قطرات تنفسی او در هوا منتشر شده باشد، بهتر است همه افراد در اداره‌ها و فضاهای عمومی که از کولر آبی استفاده می‌شود، از ماسک استفاده کنند. البته در منازلی که از کولر آبی استفاده می‌شود، نیازی به استفاده از ماسک نیست.»  


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:  شهرداری نمی‌تواند پارکینگ «پروانه» را به ساختمان پلاسکو بدهد
[شهروند] محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور درخصوص تأمین‌نکردن پارکینگ برای ساختمان پلاسکو اعتراض کرد و در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر گفت: «شهرداری تهران نمی‌تواند پارکینگ «پروانه» را به ساختمان پلاسکو اختصاص دهد». به گفته سالاری، براساس مفاد طرح تفصیلی تمام پارسل‌ها و پروژه‌های شهر تهران مکلف به تأمین پارکینگ هستند اما شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور خود را در حد مشاور کارفرما تنزل داده و همه ظرفیت خود را برای تأمین‌نشدن ساختمان جدید پلاسکو به کار گرفته است. او خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: «تقاضا دارم که طی نامه‌ای مخالفت رسمی خود را با این مصوبه اعلام کند؛ چراکه شورای‌عالی شهرسازی فاقد چنین اختیاری است که بخواهد جای شورای شهر تصمیم بگیرد.» واکنش‌ها درباره پارکینگ پلاسکو درحدی بود که محسن ‌هاشمی، رئیس شورا هم اعلام کرد که برای حل این مشکل راهی جز ارسال نامه مفصلی برای رئیس‌جمهوری و رهبری باقی نمانده و از محمد سالاری خواست تا این نامه را برای ارسال تهیه کند.


تعداد بازدید :  357