شماره ۱۹۷۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر آخر

علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شعر کتاب:  «خیام بیشتر حکیم و عالم بود تا ادیب و شاعر و رباعیات او با همه ‏قلت، به‌سبب جسارت و تازگی مضامین از شهرتی زایدالوصف برخوردار است. البته برخی از محققان، بسیاری از این رباعیات ‏را از او نمی‌دانند و رباعیات خیام را حداکثر تا بیست رباعی می‌دانند و امروز می‌بینیم که صدها رباعی به‌نام خیام ‏منتشرمی‌شود. ولی رباعیاتی که به اتفاق‌نظر پژوهشگران متعلق‌ به خیام است بسیار ساده و بی‌آرایش و دور از تکلف و تصنع و ‏با این حال مقرون به کمال فصاحت و بلاغت است و معمولا در عالم نشر و توجه مخاطبان بیشتر معطوف به رباعیات خیام است ‏و کمتر توجهی به رساله‌های علمی و نکات فلسفی اوست‎.»
قطب‌الدین صادقی، کارگردان تئاتر:  «عباس بنی‌عامریان، مرحوم «ناجی» و «نوذر آزادی» (که اکنون در آلمان است) سه هنرمند ‏فعال، پرکار و جدی تئاتر کرمانشاه در دهه سی و چهل آن دیار هستند. ناجی اوایل دهه پنجاه به رحمت خدا رفت و آزادی به ‏تهران آمد تا در تلویزیون کارش را ادامه دهد، اما بنی‌عامریان در شهر و دیارش تا واپسین روز حیاتش باقی ماند. بنی‌عامریان ‏نمادی بزرگ از هنرمندان فعال و معتقد به تئاتر (کمتر دیده شده‌) شهرستان‌های دور و نزدیک ایران است که چراغ‌شان همواره در ‏خانه خود سوخته و برای مردمان شهر و دیار خود همیشه می‌سوزد‎.»
جمال رحمتی، هنرمند کاریکاتوریست و فیلمساز: «هنرمندان حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی معمولاً برای اجرای کارهای ‏خود به خلوت نیاز دارند و از این نظر، شرایط قرنطینه خانگی سبب شد تا بسیاری از هنرمندان برای اجرای کارهای جدید خود ‏وقت بگذارند. از طرف دیگر برخی هنرمندان که باید کارهای خود را به شکل گروهی و تیمی اجرا می‌کردند یا به مباحث ‏آموزش هنر می‌پرداختند، با مشکل و اختلال در کارهایشان مواجه شدند. به‌عنوان کسی که در دانشگاه نیز تدریس می‌کنم به ‏جرأت می‌توانم بگویم تدریس غیرحضوری درس‌های عملی اصلاً معادل کار در کلاس نیست و مشکلات بسیاری برای هنرجو ‏و استاد در پی دارد‎.»


تعداد بازدید :  334