شماره ۱۹۶۹ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازداشت یک سارق به کمک فضای مجازی

[شهروند] پسر جوان پس از اطمینان از خالی بودن آپارتمان همسایه نامزدش، نقشه سرقت از آنجا را ‏طراحی کرد. این سارق با به فروش گذاشتن اموال سرقتی در فروشگاه اینترنتی دست خود را رو ‏کرد‎.
چهاردهم فروردین ماه‌سال جاری شخصی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مأموران ‏کلانتری 168 سیزده آبان را درجریان سرقت از منزلش قرار داد. با حضور مأموران مشخص شد ‏بخش باارزش لوازم خانه شاکی را سارق یا سارقان سرقت کرده‌اند. پس از ثبت اظهارات ‏شاکی پرونده حسب دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری برای رسیدگی تخصصی به ‏پایگاه نهم پلیس آگاهی واصل شد.
با وصول پرونده سرقت، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه در گام نخست تحقیقات با مراجعه ‏به محل وقوع جرم و در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند هیچ‌گونه آثار تخریب و شکستگی وجود ‏ندارد و سرقت را افراد آشنا انجام داده‌اند.
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه بیستم فروردین ماه شاکی به پایگاه نهم مراجعه و با ارایه تصویری به ‏کارآگاهان اعلام کرد که اتوی برقی خود را در فروشگاه اینترنتی خرید و فروش مشاهده کرده و ‏مطمئن شده که یکی از اموالش است. پس از بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته صحت اظهارات ‏شاکی تأیید شد و با هماهنگی قضائی دستور شناسایی و دستگیری شخص آگهی دهنده در دستور ‏کار قرار گرفت‎.کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم تصویری از مظنون پرونده به‌دست آوردند که ‏تصویر به رویت شاکی رسید و مشخص شد مظنون به نام حسین نامزد همسایه طبقه پایین است. ‏بنابراین با یک عملیات غافلگیرانه متهم در منزل پدری خود در دولت آباد دستگیر و بخشی از اموال ‏شاکی در آنجا کشف شد‎.
با انتقال حسین به پایگاه نهم ابتدا منکر سرقت از منزل شاکی می‌شود که در مواجهه با ادله به‌دست آمده ‏لب به اعتراف گشود و از روز سرقت به کارآگاهان گفت: «در خانه نامزدم بودم که متوجه شدم شاکی ‏قصد مسافرت دارد. بنابراین پس از خروج شاکی از منزل و اطمینان از خالی بودن آپارتمان او با ‏هل دادن در واحد وارد خانه شده و شروع به جمع کردن اموال منزل مالباخته کردم و پس از انتقال ‏به خانه پدرم قصد فروش آنها را در فضای مجازی داشتم که دستگیر شدم‎.»
سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف ‏متهم به جرم خود، او به دستور بازپرس پرونده روانه زندان شد و اموال مکشوفه نیز که ارزش ‏حدود 60‌میلیون تومان داشته به شاکی برگردانده شد.»‏


تعداد بازدید :  394