شماره ۱۹۶۸ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

آتش سوزی در گنبد مسجد ستاد فرماندهی ناجا پایتخت
گنبد مسجد مالک اشتر یا همان ستاد فرماندهی ناجا، در محله ونک پایتخت در پی عملیات ایزوگام، دچار آتش سوزی شد.
«سید جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در باره جزئیات این حادثه گفت: «ساعت ۱۵:۰۱ روز شنبه این حادثه آتش سوزی در منطقه ونک، خیابان عطار به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر آب و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند. تعدادی از کارگران در سطح پشت بام مسجد ۲ طبقه و در قسمت گنبد مشغول عملیات ایزوگام کاری بودند که بدلیل بی احتیاطی بخش بیرونی این گنبد دچار آتش سوزی شد. بلافاصله آتش نشانان وارد عملیات و موفق شدند این حریق را بدون مصدومیت مهار کنند.» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان در محل مشغول ایمن سازی شدند علت این حادثه را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

60 بدل‌اندازی میلیاردی طلا در پایتخت
[شهروند] پلیس پایتخت دو مرد و یک زن بدل‌انداز حرفه‌ای را، با سابقه 60 بدل‌اندازی طلا، دستگیر کرد. متهمان 500‌میلیون تومان از مالباختگان کلاهبرداری کرده بودند.
سیزدهم اردیبهشت ماه امسال پرونده‌ای به همراه متهمی به نام  فرزین بیست‌ودو ساله به اتهام بدل‌اندازی طلا برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 161 ابوذر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.
محتویات پرونده حاکی از آن بود که این متهم با مراجعه به مغازه طلافروشی قصد داشت یک عدد النگو به وزن 28 گرم را بفروشد که صاحب مغازه‌ پس از بررسی طلا و تست آن دریافت النگو طلا نیست و فقط روی آن را آبکاری شده است. بنابراین بلافاصله طلافروش با پلیس 110 تماس گرفت و با حضور به موقع گشت کلانتری مرد بدل‌انداز دستگیر شد.در تحقیقات پلیسی فرزین ضمن قبول جرم خود گفت: «من به اتفاق همسرم، غزاله، با خرید طلای بدلی از شخصی به نام مراد که از دوستانم است به طلافروشی‌های سطح شهر مراجعه می‌کردیم و طلای‌ بدلی را به‌عنوان طلای واقعی می‌فروختیم.»متهم به 60 بدل‌اندازی با همدستی همسرش در 6 ماه اخیر اعتراف کرد و گفت: «در این 6 ماه حدود 5‌میلیارد ریال پول به دست آوردیم و آن را صرف خوش‌گذرانی و زندگی کردیم.» با اعتراف متهم، کارآگاهان با هماهنگی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 18 تهران، پانزدهم اردیبهشت ماه هر دو همدست متهم را دستگیر کردند. آنان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «تاکنون 15 تن از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تبهکاران با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارند.»

مرگ جوینده دفینه در زنجان
یکی از جویندگان گنج زیرخاکی در زنجان به دلیل مسمومیت با گاز در عمق چاه دچار خفگی شد و جانش را از دست داد. این جویندگان به دنبال یافتن دفینه یعنی سکه و عتیقه زیرخاکی بودند.
این حادثه در اراضی کشاورزی روستای کزبر، حین عمق‌بخشی به چاه حفرشده به منظور دستیابی به دفینه اتفاق افتاد.
سن این جویندگان دفینه که سه نفر بودند ۲۵ تا ۳۰‌سال بود و علیه این افراد نیز اعلام جرم شده است. یکی از این سه نفر که ته چاه مشغول کار بوده به دلیل انتشار و استنشاق گاز متان دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده بود و نفر دوم نیز که موتورسیکلت‌ساز بود پس از اطلاع از مرگ همدستش، برای نجات او به علت سراسیمگی از ناحیه مچ پا دچار آسیب شده بود.
این فرد آسیب‌دیده موضوع مرگ را به مأموران مستقر در پاسگاه نیک‌پی اطلاع داده و هر چند به خاطر ترس از اتهام و دستگیری اصل قضیه را مخفی نگه داشته بود اما پلیس در تحقیقات و بررسی‌های صورت‌گرفته به راز مرگ این جوینده زیرخاکی پی برد.


تعداد بازدید :  466