شماره ۱۹۶۸ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
منهای سینما

 به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با موافقت دولت ۳۵هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در ایام کرونا در سه‌ ماهه اول‌ سال معاف شدند. این تصمیم بعدازظهر روز شنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست‌جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گرفته شد و مبلغ اعتباری تخصیص‌یافته به این بخشودگی ۳۵۰‌میلیارد ریال است.
 کتاب «تاریخ نان در ایران» تألیف ویلم فلور با ترجمه صبا کارخیران به‌تازگی راهی بازار کتاب شده است. در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «این کتاب دربردارنده ۹ فصل با عناوین «منشأ نان»، «پخت نان»، «آماده‌سازی خمیر در نواحی روستایی»، «روش‌های پخت نان»، «پخت نان‌های شهری»، «انواع نان»، «ابعاد معنوی و غیرمادی نان»، «نان روزانه یا رزق» و «نان، تحلیل رزق» است.»
 سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب هم‌زمان با بهار دل‌ها» با عضویت بیش از ۷۰۰ کتابفروشی از سراسر کشور از شنبه  بیستم اردیبهشت هم‌زمان با ولادت امام‌حسن‌مجتبی(ع) تا سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور کار خود را آغاز خواهد کرد. در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰‌درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.
 لیتل ریچارد یکی از چهره‌های مهم موسیقی آمریکا در ژانر راک‌اندرول، آر‌اند بی، سول و هیپ‌هاپ روز شنبه در هشتادوهفت سالگی از دنیا رفت. باب دیلن یکی از بی‌شمار هنرمندان و ستاره‌هایی بود که پس از اعلام خبر مرگ لیتل ریچارد از این موزیسین افسانه‌ای یاد کرد؛ موزیسینی که در آرزوی پایان ‌سال دبیرستان خود نوشته بود که هدفش «بدلشدن به لیتل ریچارد» است.
 «جان گریشام»‌ که از نام‌های آشنای فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است این‌بار با رمان «کامینو» صدر فهرست کتاب‌های داستانی نشریه نیویورک‌تایمز را به خود اختصاص داده است. در رمان جدید «گریشام» زمانی که جسد یک نویسنده آثار جنایی پس از وقوع یک طوفان در جزیره «کامینو» کشف می‌شود، مرز بین واقعیت و تخیل زمان کمرنگ‌تر می‌شود. آثار این نویسنده بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌ و تاکنون چندین رمان از او به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است که از میان آنها می‌توان به «وکیل خیابانی»،‌ «اعتراف» و «از جایگاه»‌ اشاره کرد.


تعداد بازدید :  357