شماره ۱۹۶۷ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

کادوی سرقتی، مخفیگاه تبهکاران را لو داد
[شهروند] کادوی سرقتی دست سارقان و فروشندگان موادمخدر را رو کرد.
اواخر مهرماه‌ سال گذشته مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت اموال و گوشی موبایل گران‌قیمتش توسط دو موتوسوار جوان در محدوده خیابان احمدی اعلام شکایت کرد. بلافاصله موضوع به کلانتری 127 نارمک و پس از آن به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.
شاکی با حضور در پایگاه درباره جزئیات این سرقت گفت: «ساعت10 شب پیاده می‌رفتم که ناگهان راکب و ترک‌نشین موتورسیکلتی به من نزدیک شدند و با تهدید سلاح سرد اموال باارزشم از قبیل موبایل، ساعت مچی و مبلغ 2‌میلیارد ریال پول نقد، جمعا به ارزش 100‌میلیون ریال را سرقت کردند و متواری شدند.»با حضور کارآگاهان در محل سرقت، سرنخی از سارقان به دست نیامد. در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند شخصی به نام اردلان از گوشی سرقتی استفاده می‌کند که با هماهنگی قضائی چندین بار از او برای حضور در پایگاه دعوت شد، ولی به بهانه‌های مختلفی حاضر نشد.بنابراین اردلان با هماهنگی‌های پلیسی روز بیست‌وچهارم فروردین ماه در مخفیگاهش در شرق تهران به همراه همدستش دستگیر شد. در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه متهمان مشخص شد آنان با همکاری یکی از همدستان‌شان به نام حامد درحال خرید و فروش موادمخدر و اموال سرقتی هستند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی لوازم سرقتی خودرو و یک کیلو و 684 گرم موادمخدر کشف شد. اردلان در بازجویی‌ها گفت: «گوشی موبایل را یکی از دوستانم به نام فرهاد به من کادو داده است و اطلاعی از سرقتی‌بودنش نداشتم. درحال حاضر نیز فرهاد به اتهام سرقت در زندان به سرمی برد.»
سرهنگ «مرتضی نثاری» رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «با توجه به تلاش بی‌وقفه همکارانم و کشف اموال مسروقه و موادمخدر از مخفیگاه مجرمان هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی،   در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی هستند.»


پرداخت بدهی با چک‌های سرقتی
[شهروند] پلیس پایتخت زن جوان را که برای پرداخت بدهی از چک‌های سرقتی استفاده می‌کرد، دستگیر کرد.
اواخر آذرماه ‌سال گذشته یک پرونده با موضوع سرقت داخل خودرو به دادخواهی مرد جوانی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه یک تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم ارجاع شد.
محتویات پرونده حاکی از آن بود که شاکی، خودروی پژو پارس خود را مقابل در منزلش پارک می‌کند و پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شود با تخریب قفل صندوق عقب خودرو کیف دستی‌اش حاوی مدارک و دو فقره دسته چک سرقت شده است.کارآگاهان برای آغاز تحقیقات پلیسی راهی محل وقوع جرم شدند، ولی با انجام تحقیقات میدانی سرنخی از سارق یا سارقان به دست نیامد.کارآگاهان در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات پلیسی متوجه شدند شخصی به نام رامین قصد وصول یک فقره چک از چک‌های سرقتی را داشت، ولی به دلیل نبود موجودی چک را برگشت می‌زند که بلافاصله به پایگاه دعوت می‌شود.رامین در تحقیقات صورت گرفته گفت: «من در حرفه ساخت‌وساز مسکن فعالیت دارم و از ماجرای سرقت چک اطلاعاتی ندارم. چک را بابت طلبم از خانمی به نام «مهناز» گرفته‌ام.»با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان یازدهم اردیبهشت‌ماه در عملیاتی پلیسی موفق شدند مهناز را در محدوده شمال شهر تهران در مخفیگاهش دستگیر کنند و به این پایگاه انتقال دهند. او نیز ادعا کرد: «از سرقت بی‌اطلاع هستم و چک‌ها را از فردی به نام «احمد» به مبلغ 5‌میلیون ریال از سایت دیوار خریده‌ام و بابت بدهی به طلبکارها داده‌ام.»کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند احمد یکی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت داخل خودرو است.
سرهنگ «سید علی شریفی» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه احمد در محدوده خانی‌آباد شناسایی شد، گفت: «هفدهم اردیبهشت‌ماه کارآگاهان موفق شدند در عملیاتی پلیسی او را دستگیر کنند و او در همان لحظه به سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.»


تعداد بازدید :  347