شماره ۱۹۶۶ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیالوگ

  جمال میرصادقی، نویسنده: «نویسندگان قبل از همینگوی مثل دیکنز، داستایفسکی، تولستوی، وولف، جویس و پروست همه توضیح و تفسیر می‌دادند، ولی نویسندگان آمریکایی گفتند که این روش درست نیست و باید در عمل نشان داده شود و به جای بازگویی، بازنمایی کرد. نویسندگان نسل دوم ما هم سخت تحت‌ تأثیر نویسندگان آمریکایی هستند، اما نوشته‌های دولت‌آبادی توصیفی و توضیحی و نثرش کمی کهنه است و به قبل از نویسندگان آمریکایی برمی‌گردد، ولی احمد محمود هم تحت‌تأثیر آمریکایی‌ها ست. من هم تحت‌ تأثیر نویسندگان آمریکایی هستم.»

 محمد اطبایی، پخش‌کننده بین‌المللی فیلم: «سینما امسال در تمام دنیا سالی طبیعی را پشت سر نخواهد گذاشت. به‌هرحال تمامی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم از نیمه اسفند تا پایان مردادماه امسال لغو شده، به تعویق افتاده یا به صورت آنلاین برپا شده و خواهد شد. حتی برای جشنواره‌های ماه شهریور و به‌ویژه ونیز، تورنتو و سن سباستین هم اطمینانی نیست. بسیاری از فیلم‌هایی که قرار بر نمایش آنها در کن، لوکارنو، کارلو وی‌واری و ... بود اکنون به طرف جشنواره‌های دیگر سرازیر شده است و رقابت شدیدی برای انتخاب فیلم‌ها در باقی جشنواره‌های معتبر مانند ونیز، تورنتو، سن سباستین، توکیو و... وجود دارد. لذا در کل، ‌سال جشنواره‌ای طبیعی نخواهیم داشت و جشنواره‌های جهانی فیلم هم متأثر از شرایط کلی دنیا خواهد بود.»

 تورج منصوری، تهیه‌کننده فیلم لاله: «فیلم سینمایی «لاله» آماده نمایش است. ما در ۱۴ ماه گذشته درگیر فیلم «لاله» بودیم و توانستیم این پروژه سینمایی را به پایان برسانیم و آماده نمایش کنیم. این فیلم قرار بود نوروز ۹۹ روی پرده سینما برود که به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایطی که به وجود آمد موفق به اکران عمومی نشد. امیدوارم بتوانیم بعد از باز شدن سینماها «لاله» را اکران کنیم، چون فیلم «لاله» از نظر هزینه و نوع ساخت، فیلمی نیست که بخواهد در اکران آنلاین نمایش داده شود، چرا که این فیلم برای اکران روی پرده سینما ساخته شده است.»


تعداد بازدید :  432