شماره ۱۹۶۶ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر سیاسی

اولین سخنرانی قالیباف پس از پیروزی در مجلس
 رأی ندادن برخی در انتخابات در تهران ناشی از نارضایتی از نمایندگان مجلس دهم بود

[فارس] محمدباقر قالیباف، منتخب تهران در مجلس یازدهم در اولین سخنرانی خود در جمع فعالان اجتماعی و جهادی اسلامشهر گفت: «انتخابات اخیر نشان داد مردم با انقلاب عهد اخوت بسته‌اند و نه افراد و جریان‌ها. مردم از انقلاب و آرمان‌های آن خسته نشده‌اند بلکه از وعده‌های عمل نشده و بی‌عملی خسته شده‌اند و در انتخابات به آن نه گفتند.» 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رأی ندادن برخی در انتخابات مخصوصا در تهران را ناشی از نارضایتی از نمایندگان خود دانست و گفت: «البته نماینده مجلس، نماینده آنهایی هم که رأی نداده‌اند هست. مجلس متعلق به همه است. صدای همه باید در مجلس شنیده شود. اما جریان‌های سیاسی باید بدانند هر چه از آرمان‌های انقلاب و در رأس آنها مردم فاصله بیشتری بگیرند، شانس کمتری برای پیروزی خواهند داشت. البته اشکالاتی هم وجود دارد که در گام دوم انقلاب باید این اشکالات برطرف شود.»
قالیباف با بیان اینکه ما باید از تجربه 40 ‌سال گذشته در جبران ضعف‌ها کمک بگیریم، تصریح کرد: «همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با تیزبینی اشاره کردند جبران این ضعف‌ها منوط به ورود نیروهای جوان‌تر و باانگیزه‌تر به مجلس بود که بحمدالله این امر تا حد زیادی در انتخابات اسفندماه محقق شد. نفس ورود این تعداد جوان متخصص باانگیزه به مجلس یازدهم مبارک و مفید است.»
 او افزود: «جریان انقلابی در این انتخابات با تدبیری که به خرج داد، پیروز شد و برای چهار ‌سال مجلس را در اختیار خواهد داشت و باید چنان عمل کند که چهار‌ سال بعد مردم با جان و دل و رضایت دوباره با رأی بیشتری به این جریان رأی بدهند.»
قالیباف ادامه داد: «اگر مردم ناراضی باشند یعنی عملکرد مسئولان ضعیف بوده است. یعنی مسئولان به جای حل مشکلات مردم و مخصوصا مشکلات معیشتی به سراغ تخریب سیاسی رقیب رفته‌اند. یعنی برای مردم کاری نکرده‌اند و می‌خواهند حواس مردم را پرت کنند تا نپرسند چرا کار نمی‌کنید؟»
قالیباف که زمانی شهردار تهران بود، در انتقاد از شهرداری اصلاح‌طلبان افزود: «کار به جایی رسیده است که در تهران مردم می‌گویند اتوبان جدید نخواستیم، اگر همین چاله‌های اتوبان‌ها را پر کنید هنر کرده‌اید. اینها نتیجه دور شدن از مردم است. نتیجه بی‌باوری به آرمان‌های انقلاب است. مردم انقلاب را دوست دارند و در انتخابات اسفندماه باز هم این را اثبات کردند، اما آنهایی را که به مردم خدمت نمی‌کنند دوست ندارند. به آنهایی که آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم را عوام‌زدگی و عقب‌ماندگی می‌دانند، رأی ندادند. درس بزرگ انتخابات اخیر برای ما این بود.»

منتخب مجلس یازدهم: فراکسیون مستقلین مجلس در حال شکل‌گیری است
شهریار حیدری روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به فعالیت طیف‌های مختلف برای انتخاب ریاست مجلس یازدهم و جایگاه اصلاح‌طلبان و مستقلین در این دوره اظهار کرد: «هر چند در مجلس یک نفر هم موثر است، اما تعداد اصلاح‌طلبان منتخب در حدی نیست که فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل دهند.»
 او افزود:  «اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس حدود ۶۰ نماینده هستند که می‌توانند در قالب فراکسیونی قوی عمل کنند و شاید هم به قوی‌ترین فراکسیون مجلس تبدیل شوند.»
او در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان و مستقلین چقدر می‌توانند در ایجاد تعادل و توازن در مجلس یازدهم تأثیرگذار باشند، اظهار کرد: «با توجه به تلاش‌هایی که برای ریاست مجلس و نواب اول و دوم و روسای کمیسیون‌ها در جریان است، رأی نمایندگان مستقل مجلس با حدود ۶۰ رأی سرنوشت‌ساز و  قابل توجه است و در این روند موثر خواهند بود.»
فراکسیون مستقلین با حضور حدود 100 نماینده در مجلس پنجم شکل گرفت و پس از وقفه‌ای طولانی در مجلس هشتم دوباره ظاهر شد. مستقلین در مجلس دهم به ترتیب با ریاست کاظم جلالی و جعفرزاده ایمن آبادی از حامیان علی لاریجانی محسوب می‌شدند.


تعداد بازدید :  421