شماره ۱۹۶۵ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان حرکت ارابه سیاه در شمال غرب تهران
[شهروند] تجاوزهای سریالی در خودروی پراید، این بار از سوی مسافرکش میدان صادقیه صورت گرفت که پس از دستگیری مشخص شد او سارقی سابقه‌دار است. این مرد مسافران خانم را آزار و اذیت و از آنان سرقت می‌کرد.
بیستم فروردین امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت مقرون به آزار و اذیت با شکایت خانمی جوان برای رسیدگی تخصصی از شعبه نهم بازپرسی دادسرای 27 تهران به اداره شانزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.
شاکی با حضور در اداره شانزدهم به کارآگاهان گفت: «هجدهم فروردین ماه از میدان صادقیه به مقصد میدان پونک سوار بر یک خودروی پراید سفیدرنگ به رانندگی مرد جوانی حدودا سی‌وپنج ساله شدم. او پس از طی مسافتی ناگهان تغییر مسیر داده و در یکی از خیابان‌های فرعی و خلوت با تهدید سلاح سرد علاوه بر آزار و اذیت اموالم را سرقت کرد و بلافاصله از محل گریخت.»
کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم و در تحقیقات اولیه و بررسی‌های میدانی موفق شدند که شماره پلاک خودروی متهم را به دست آورند؛ زیرا شاکی موفق به ثبت پلاک انتظامی خودرو نشده بود. بنابراین در رصد‌های اطلاعی مشخص شد که خودرو پراید سرقتی بوده و روز پانزدهم فروردین ماه از محله کن سرقت شده است.در این بین سه پرونده مشابه دیگری به همین شیوه به پلیس آگاهی ارجاع شد و شاکیان از همان راننده خودرو پراید اعلام شکایت کردند.
با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده هویت واقعی مرد تبهکار به نام مهران سی‌وشش ساله که دارای سوابق کیفری در زمینه‌های سرقت منزل و سرقت خودرو در سال‌های اخیر بوده است، شناسایی شد. در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه مهران در حوالی ستارخان شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند با هماهنگی‌های قضائی او را روز بیست‌وچهارم فروردین ماه در عملیاتی پلیسی در مخفیگاهش دستگیر کنند. در بازرسی از آن مکان خودروی سواری پراید که متهم با آن اعمال مجرمانه‌اش را مرتکب شده بود، کشف شد.
بنابراین متهم به همراه خودروی کشف‌شده به پلیس آگاهی انتقال یافت. مهران همچنان منکر جرایم ارتکابی بود که پس از مواجهه حضوری با شاکیان دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و لب به اعتراف گشود.
او به کارآگاهان گفت: «پس از سرقت خودروی پراید با نقشه سیاهی که در ذهنم داشتم زنان مسافر را از مبدأ میدان آزادی و میدان صادقیه سوار می‌کردم و پس از طی مسافتی تغییر مسیر داده و آنان را به خیابان‌های خلوت می‌بردم و در فرصتی مناسب با تهدید سلاح سرد نقشه خود را عملی و اموال آنان را سرقت کرده و متواری می‌شدم.»
سرهنگ علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در اداره شانزدهم و با عنایت به دستگیری مجرم سابقه‌دار و اعتراف به جرم خود و شناسایی 4 نفر از شاکیان، متهم با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف جزئیات پرونده در اختیار این اداره قرار دارد.»


صاعقه جان نوجوان 17 ساله را گرفت
[شهروند] نوجوان هفده ساله بر اثر برخورد صاعقه جان باخت.
سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌ اشرفیه درباره این حادثه گفت: «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد صاعقه با فردی در یکی از روستاهای بخش کیاشهر شهرستان آستانه‌ اشرفیه، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند. با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل اعلامی و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، نوجوان هفده ساله‌ای که در حال کار کردن در مزرعه بود بر اثر اصابت صاعقه جان باخته است.»فرمانده انتظامی شهرستان آستانه ‌اشرفیه در پایان با بیان اینکه جسد متوفی با هماهنگی قضائی به سردخانه بیمارستان انتقال یافت از شهروندان خواست، هنگام رعد و برق اصول اولیه را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.


تعداد بازدید :  476