شماره ۱۹۶۴ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

یک میلیاردو۳۳۰ میلیون دلار مهاجران ایرانی در سال 2019 به کشور پول فرستادند
بانک جهانی در تازه‌ترین آمار خود از حواله پول به وسیله کارگران مهاجر به خانواده‌های خود در کشورهای‌شان، میزان ارسال پول به وسیله مهاجران ایرانی به کشور در سال ۲۰۱۹ را یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار ارزیابی کرده است. بانک جهانی هفته گذشته هشدار داد که شیوع کرونا در جهان احتمالا به افت ۱۹.۷ درصدی ارسال وجوه مالی به وسیله نیروهای کار مهاجر به خانواده‌های خود منجر شود. آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد که کارگران مهاجر ایرانی بعد از پاکستان و ارمنستان بیشترین ارسال حواله پول به کشورشان را در میان کل همسایگان داشته‌اند. جزئیات آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد که حواله پول به وسیله نیروی کار مهاجر در جهان در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۷۱۴ میلیارد دلار بود که
۵۵۴ میلیارد آن به وسیله کارگرانی است که از کشورهای فقیر یا با درآمد کم به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. سهم کارگران ایرانی از کل حواله‌های مالی مهاجران در جهان تنها دودهم درصد است.

7 هزار میلیارد تومان تخفیف دولت به مردم در فروش سهام سه بانک و دو بیمه
معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در زمینه واگذاری باقیمانده سهم دولت در سه بانک و دو بیمه در بورس اظهار کرد: «ارزش روز سهام موجود در صندوق واسطه‌گری مالی یکم حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که پس از تخفیفات مختلف که بر مبنای مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی محاسبه شده است، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول از مردم برای این صندوق دریافت می‌شود. براین اساس رقم تخفیف از کل مجموعه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق شامل حدود ۷ هزار میلیاردتومان (معادل ۳۰درصد) می‌شود.» عباس معمارنژاد افزود: «همان‌طور که پیشتر اعلام شده بود، برای پذیره‌نویسی در این صندوق نیازی به داشتن کد بورسی نیست، اما افرادی که کد بورسی دارند باید حتما از طریق کارگزاری‌ها اقدام به پذیره‌نویسی کنند؛ افرادی هم که کد بورسی ندارند، می‌توانند با کد ملی خود به پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق اقدام کنند.»


تعداد بازدید :  432