شماره ۱۹۶۱ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

وحشت فاریابی‌ها از زلزله ۴.۷ ریشتری
[شهروند] شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان از بامداد شنبه بارها لرزید که بزرگ‌ترین این زمین‌لرزه‌ها ۴.۷ریشتر ثبت شده است. بنابر اعلام سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان ساعت ۵۸ دقیقه بامداد شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ لرزید. این زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بود.
دومین این زمین‌لرزه‌ها به بزرگی ۳.۲ ریشتر ساعت یک و ۵۹ دقیقه و ۲۷ ثانیه‌ بامداد شنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.
سومین این زمین‌لرزه‌ها به بزرگی ۳.۲ ریشتر ساعت 2 و ۴۶ ثانیه‌ بامداد شنبه در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
چهارمین و آخرین این زمین‌لرزه‌ها به بزرگی ۲.۸ ریشتر ساعت 2 و 2 دقیقه و ۵۸ ثانیه‌ بامداد شنبه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.
این رویداد در موقعیت ۳۶ کیلومتری فاریاب کرمان، ۶۷کیلومتری سرگز هرمزگان و ۷۰ کیلومتری جیرفت کرمان به ثبت رسیده است.
علی نیک‌نفس، فرماندار شهرستان فاریاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: «پس از وقوع زمین‌لرزه بامدادی ستاد بحران شهرستان تشکیل شد.»
در دقایق اولیه تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد هیچ خسارتی نداشته‌ایم.
زمین‌لرزه سبب وحشت مردم شد و پس از آن سه پس‌لرزه نیز به وقوع پیوست که ترس مردم را افزایش داد و برخی از مردم شب را بیرون از منزل سپری کردند.
کانون این زمین‌لرزه در دهستان زهمکان در فاصله ۳۶ کیلومتری از مرکز شهرستان فاریاب بوده است.
ستاد بحران شهرستان آماده شده و همچنان اعضا به همراه دهیاران در منطقه هستند و به برآورد وضع آنجا مشغولند تا خسارت احتمالی را گزارش دهند که تا این لحظه هیچ گزارشی دریافت نشده است.


نجات یک گردشگر در ارتفاعات آبشار طلایی خرم‌آباد
[شهروند] عملیات سخت امدادگران هلال‌احمر در شیب بالای ۶۰درجه با نجات یک گردشگر به پایان رسید. مدیرعامل هلال‌احمر لرستان در این‌باره گفت: «ساعت ۱۳ ظهر روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت مبنی‌بر گرفتارشدن مردی سی‌وپنج ساله در ارتفاعات مخملکوه بلافاصله تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.
نجاتگران تیم واکنش سریع بعد از طی مسیر پیاده‌روی در شیب بالای ۶۰ درجه به پای کوه رسیدند که پس از رصد و برآورد منطقه عملیاتی و شرایط سخت محل گرفتارشدن این گردشگر با استفاده از بسکت او را تثبیت کرده و از بالای کوه به پایین انتقال دادند.
این عملیات به دلیل بافت و اقلیم این کوه یکی از سخت‌ترین عملیات‌ کوهنوردی بود که با موفقیت به پایان رسید.


یک کشته بر اثر انفجار گاز شهری
[شهروند] انفجار گاز شهری در منطقه سردرود تبریز حادثه مرگباری برجا گذاشت. بعدازظهر جمعه دوازدهم اردیبهشت ۹۹ در پی انفجار گاز شهری در منطقه آخر کوی نور شهر سردرود و فروریختن یک واحد مسکونی در محل انفجار، بلافاصله تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر شعبه تبریز، تیم واکنش سریع معاونت امدادونجات استان، تیم آنست به همراه یک سگ زنده‌یاب و تیم تخصصی دستگاه‌های زنده‌یاب اداره عملیات امدادونجات برای تجسس و نجات آسیب‌دیدگان به شهر سردرود اعزام شدند. در این حادثه که به دلیل نشت گاز اتفاق افتاد، یک خانه کاملا تخریب شد و یک نفر هم جان خود را از دست داد، پیکر فرد کشته‌شده را عوامل ستاد بحران، آتش‌نشانی و امدادونجات از زیر آوار رهاسازی کردند و تحویل عوامل مربوطه دادند. همچنین بر اثر این انفجار که با صدای مهيب همراه بود، تعدادی از منازل اطراف محل حادثه آسیب‌ دید و دچار خسارت شد.


تعداد بازدید :  364