شماره ۱۹۶۱ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 اما استون، بازیگر برنده اسکار ازجمله بازیگرانی است که به اختلال سلامت روانی در دوران کرونایی واکنش نشان داده و راهکار پیشنهادی‌اش برای مقابله با این مشکل «نوشتن» است. او همچنین از مردم دعوت کرده است تا به کمپین «داخل خانه رشد می‌کنیم» بپیوندند. این کمپین را انستیتو ذهن کودک راه‌اندازی کرده و ابتکاری برای کمک به افراد از طریق تماس تلفنی و منابع آنلاین است.
 سازمان سینمایی به شرط اخراج‌نشدن کارکنان سینماهای بخش خصوصی به‌ازای هر پرده ۱۰‌میلیون تومان به آنها وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند. پرداخت هزینه سهم کارفرمای بیمه تأمین اجتماعی کارکنان آموزشگاه‌ها، لابراتورها، شرکت‌های پخش و سینماها از طریق اعتبارات حمایتی سازمان سینمایی از اسفند ماه تا زمان بازگشایی سالن‌های سینما و حمایت از فیلم‌های سینمایی اکران‌نشده در صورت عرضه در شبکه نمایش خانگی است که معادل ۲۰‌درصد مبلغ قرارداد علاوه بر قراردادی که با آن سامانه‌ها دارند، از دیگر موارد حمایتی این سازمان برای ایام کروناست.
 امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل پیش‌آمده، قوانین داوری جشن حافظ هم مثل بسیاری از جشنواره‌های مرتبط با فیلم دچار تغییراتی شده است و گفته می‌شود که براساس همین تغییرات اکران اینترنتی فیلم‌ها هم شامل داوری‌های آن خواهد شد. جشن سینمایی، تلویزیونی دنیای تصویر یا جشن حافظ نام جشنواره‌ای مستقل است که از‌ سال ۷۶ به همت زنده‌یاد علی معلم، مدیر مسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر آغاز به کار کرد.
 بررسی آمار تجمیعی فروش بلیت‌های فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی در دو سرویس وی‌اودی فیلیمو و نماوا نشان می‌دهد که بیش از ۵۰‌هزار بلیت در دو روز ابتدایی اکران این فیلم به فروش رفته است. «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی فیلمی در ژانر اجتماعی است که از چهارشنبه دهم اردیبهشت به اکران در سینمای آنلاین رسید.

 


تعداد بازدید :  356