شماره ۱۹۵۸ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 در دوره‌ای که همه‌گیری کرونا بر جهان سایه انداخته است و جشنواره‌های بزرگ امکان برگزاری ندارند، یوتیوب قدم پیش گذاشته تا یک جشنواره فیلم آنلاین به مدت ۱۰ روز راه بیندازد. این جشنواره با نام «یکی هستیم: یک فستیوال فیلم جهانی» در بهار امسال با همکاری ۲۰ جشنواره بزرگ جهانی به صورت رایگان برگزار می‌شود و ۲۰ فستیوال برتر دنیا چون جشنواره فیلم کن، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، جشنواره فیلم ساندنس، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، جشنواره فیلم ترایبکا و جشنواره فیلم سیدنی در آن شرکت می‌کنند.
 کاوه مظاهری و کاوه تهرانی برگزیده جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل اروپا در کشور فرانسه شدند. این جشنواره که با هدف حمایت از سینمای مستقل برگزار می‌شود؛ به‌عنوان جشنواره «ساندنس» اروپا نیز یاد می‌شود. در این دوره از جشنواره که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد؛ جایزه بهترین فیلم کوتاه درام غیراروپایی به «شهربازی» ساخته کاوه مظاهری اهدا شد و «مرد چادر» ساخته کاوه تهرانی محصول مشترک ایران و نروژ نیز جایزه بهترین فیلم اروپایی مستقل‌ سال۲۰۲۰ را دریافت کرد.
 بعد از حواشی اخیر درباره محمد امامی و گفت‌وگوی یکی از روزنامه‌ها با این چهره، دبیرخانه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران اعلام کرد محمد امامی، تهیه‌کننده سینما نبوده و نیست. به گزارش خبرگزاری صبا، شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در ادامه اعلام کرده که «به همین علت هم پروانه ساخت فیلمی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام ایشان صادر نشده است.» گفتنی ا‌ست مرجع شناسایی حرفه تهیه‌کنندگی سینما شورای‌عالی تهیه‌کنندگان و درنهایت شورای صدور پروانه فیلمسازی سازمان سینمایی است.
 نتفلیکس اعلام کرد مستند جدید «شدن»‌ درباره میشل اوباما، بانوی اول سابق ایالات متحده را ششم ماه می‌ منتشر می‌کند. این مستند بر سفرهای «میشل اوباما» به ۳۴ شهر ایالات متحده برای معرفی کتاب زندگی‌نامه‌اش با عنوان «‌شدن»‌ تمرکز دارد و سازنده آن کسی نیست مگر نادیا‌ هالگرن که اخیرا مستند کوتاه «پس از ماریا» را که روایتگر تأثیرات طوفان «ماریا»‌ بر زندگی مردم «پورتوریکو» بود، کارگردانی کرده بود. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که پس از آنکه «باراک اوباما» ‌و «میشل اوباما» در‌ ۲۰۱۹‌ قرارداد تولیدی با شبکه «نتفلیکس» به امضا رساندند، مستند «شدن» جدیدترین همکاری زوج اوباما با این غول استریمینگ است.


تعداد بازدید :  325