شماره ۱۹۵۸ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دومینوی لغو فستیوال‌ها به قدیمی‌ترین جشنواره دنیا رسید

[شهروند] در ماه‌های اخیر فستیوال‌های سینمایی یک به یک خبر از لغو دوره اخیر خود داده‌اند، اما در این بین تاکنون خبری از جشنواره کارلووی‌واری نبود که همه‌ساله در اواخر تیرماه در جمهوری چک برگزار می‌شود. اما روز گذشته این فستیوال که به همراه کن، ونیز، برلین و لوکارنو جزو پنج فستیوال مهم دنیا قلمداد می‌شود، اعلام کرد که امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نخواهد شد.
روز گذشته سازمان‌دهندگان جشنواره کارلووی‌واری اعلام کردند که پنجاه‌وپنجمین دوره این جشنواره امسال به‌طور کامل لغو شده و از دوم تا دهم جولای ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. کارلووی‌واری البته اعلام کرده که به جای رخداد همیشگی، فستیوال تعدادی از فیلم‌های بخش انتخاب رسمی خود در‌ سال‌جاری را در اوایل ماه جولای به نمایش خواهد گذاشت تا «مزه‌ای از فستیوال در سالن‌های سینمای منتخب به مردم ارایه بشود.»
اخبار لغو تک‌تک فستیوال‌های مهم سینمایی جهان (از جمله کارلووی‌واری که قدیمی‌ترین فستیوال جهان است) در شرایطی منتشر می‌شود که یوتیوب اعلام کرده است با همکاری جشنواره ترایبکا یک فستیوال مشترک آنلاین به نام «فستیوال فیلم جهانی ما یکی هستیم» برگزار خواهد کرد.
گفتنی‌ است که با وجود لغو اغلب فستیوال‌های سینمایی، جشنواره کن تا به حال دو بار تاریخ برگزاری خود را به تعویق انداخته، اما هنوز آن را کنسل نکرده است. فستیوال فیلم ونیز هم تاکنون به برنامه‌ریزی اولیه خود وفادار مانده است و قصد دارد بین روزهای دوم تا دوازدهم سپتامبر مراسم فیزیکی‌اش را برگزار کند. فستیوال‌های پاییزی ازجمله لوکارنو، تورنتو، تلوراید، سن سباستین و زوریخ نیز تاکنون گفته‌اند که قصد دارند مراسم خود را برگزار کنند...


تعداد بازدید :  279