شماره ۱۹۵۷ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 محسن قرایی که ساخت فیلم‌های «سد معبر» و «خسته نباشید» را در کارنامه دارد و پیشتر قرار بود فیلم «سطح یک» را کارگردانی کند، برای فیلم تازه‌اش سراغ ترکیب جدیدی از بازیگران رفته است. پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در کنار شهاب حسینی جمع بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند که «بی‌همه چیز» نام دارد و به تازگی پیش‌تولید آن آغاز شده است.

 جین دینارسکی، بازیگر کهنه‌کار سریال اصلی «سفر ستاره‌ای» در ۸۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت. او علاوه بر بازی در سریال «سفر ستاره‌ای» بازیگر فیلم‌های اسپیلبرگ هم بود و در فیلم‌های «دوئل» و «ارتباط نزدیک از نوع سوم» هم بازی کرده بود.

 تاد فیلیپس که هم نویسنده و هم کارگردان فیلم تحسین‌شده «جوکر» است، با نمایش این فیلم موفق به کسب درآمدی ۷۰‌میلیون دلاری شد. این فیلم که نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ سینما ثبت کرده و به فروشی ۱.۰۷‌میلیارد دلاری دست یافته است.

 مستند «پیرمرد و خواننده» که در سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت موفق به کسب تندیس طلایی آوینی شده بود، در جشنواره «نمای حقیقت» سوییس به نمایش درمی‌آید. جشنواره «نمای حقیقت » از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آوریل در نیون سوییس برگزار می‌شود.

 مستند-انیمیشن «کاغذپاره‌ها» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره مستند مونیخ به نمایش درمی‌آید. این فیلم روایت زنان زجرکشیده و بی‌خانمانی است که به شکل اسفباری در یک کمپ نگهداری می‌شوند. سی‌وپنجمین جشنواره جهانی مستند مونیخ امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، ششم تا بیست‌وچهارم می‌ (هفدهم اردیبهشت تا چهارم خرداد) به صورت آنلاین برگزارمی‌شود. 


تعداد بازدید :  327