شماره ۱۹۵۷ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

ایرلاین‌ها ۴۰۰‌میلیارد تومان مردم را بلوکه کردند
[ایسنا] حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: «۴۰۰‌میلیارد تومان از پول مردم در حساب‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است؛ مردم سرگردان مانده‌اند و نمی‌توانند پول‌شان را پس بگیرند. او حدود یک هفته پیش در نامه‌ای خطاب به تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی هشدار داد اگر بدهی سفرهای کنسل‌شده را تسویه نکنند، از آنها شکایت خواهد کرد.  رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه پول مردم چندماه است در حساب‌های ایرلاین‌ها مانده؛ رقم‌های سنگینی که با آن کاسبی می‌کنند، افزود: «چه کسی باید به این ماجرا وارد شود؟ مردم به امیدی منتظر سفر بودند، حالا به دلیل اینکه بیماری آمده و جبر بوده، نتوانستند سفر بروند و باید پول‌شان مسترد شود.»


احتمال افزایش ۴۰‌درصدی قیمت خودرو
[ایلنا] امیرحسن کاکایی، عضو هیأت‌علمی گروه مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت گفت: «درحال حاضر وضع به‌گونه‌ای است که باید به هرشکلی که می‌توان، ظرفیت تولید را افزایش داد تا بتوانیم جوابگوی بخشی از تقاضای بازار شویم و خودرو از موقعیت سرمایه‌گذاری خارج شود. این تنها راهکاری است که می‌توان برای نجات بازار خودرو و صنعت رو به موت خودرو انجام داد.»
او گفت: «با توجه به تورم 35‌درصدی پیش‌بینی‌شده اقتصاددانان تا پایان‌ سال درکشور، می‌توان افزایش قیمت نزدیک به 40‌درصدی را تا پایان ‌سال‌جاری برای خودرو نیز پیش‌بینی کرد. این درحالی است که اگر این موارد با کاهش ساخت خودرو از طرف خودروساز به دلایل مشکلات حاصل از تحریم و مواد اولیه همراه باشد، این میزان افزایش خواهد یافت، به‌خصوص اگر وضع حاکم با عدم تصمیم‌گیری مدیران و مسئولان همراه باشد.»
کاکایی ادامه داد: «این تنها راهکاری است که می‌توان برای نجات بازار خودرو و صنعت رو به موت خودرو انجام داد، زیرا خودروسازان بیش از 35‌میلیارد تومان متضرر شده‌اند و باید از ادامه آن جلوگیری کنیم تا بعد بتوان در مورد خودرو و حتی کاهش قیمت آن تصمیم گرفت.»


گوجه‌فرنگی در صدر تورم مواد غذایی
[ایرنا] بررسی جداول مرکز ملی آمار از بهای اقلام خوراکی در فروردین‌ماه نشان می‌دهد که قیمت مرغ ماشینی ٩.٩‌درصد کاهش و گوجه‌فرنگی ٣۵.۴‌درصد نسبت به اسفند ٩٨ رشد داشته است. براساس نتایج به دست آمده، در این دوره  سیب‌زمینی  ٢٣.٦‌درصد و  عدس ١٩.٥‌ درصد نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته‌اند. در این ماه رب گوجه‌فرنگی  ٠.٢‌درصد نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته‌اند. همچنین قیمت عدس در فروردین امسال نسبت به فروردین ‌سال گذشته ۵٧.٨‌درصد رشد داشت و از ٩‌هزار و ٢۴٢ تومان به ١۴‌هزار و ۵٨۵ تومان رسیده است. قیمت  مرغ در فروردین ‌سال گذشته ١۴‌هزار و ۴٧٠ تومان بود اما امسال با ١٩.٧‌درصد کاهش به ١١‌هزار و ۶٢٣ تومان تنزل یافت.


تعداد بازدید :  288