شماره ۱۹۵۶ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

سرقت‌های سریالی مردان مسافرکش‌نما
[شهروند]  2 تن از اعضای باند مسافرکشان قلابی که با خودروی پژوپارس از مسافران زورگیری می‌کردند، با 15 شاکی روانه دادسرا شدند. در پی وقوع زورگیری‌های سریالی تحت پوشش مسافرکش در محدوده میدان آزادی و بزرگراه‌های آیت‌الله سعیدی، لشگری، محمدعلی جناح و صادقیه تیمی از مأموران کلانتری 119 مهرآباد برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.
مأموران در تحقیقات ابتدایی اطلاع پیدا کردند که دزدان 3 مرد جوان هستند که با استفاده از یک خودروی پژوپارس نقره‌ای‌رنگ طعمه‌هایشان که اکثرا مردان هستند را به عنوان مسافر سوار بر خودرو کرده و سپس یکی از سارقان در صندلی عقب با تهدید سلاح سرد پول، گوشی موبایل، عابربانک و وسایل باارزش مسافران را سرقت کرده و در ادامه مالباخته‌ها را از خودرو پیاده می‌کنند. در بررسی‌ها مشخص شد که دزدان برای پنهان‌ماندن سرقت‌هایشان پلاک عقب خودرویشان را برداشته‌اند تا ردی از خود به جا نگذارند.
تجسس‌های پلیسی آغاز شد و مأموران به صورت محسوس و نامحسوس گشت‌های پلیسی را در خیابان به صورت ویژه کلید زده و خودروهای پژو پارس نقره‌ای‌رنگ را تحت نظر قرار دادند تا اینکه ساعت 20شنبه، هفتم اردیبهشت ماه، خودروی دزدان را شناسایی کردند. تیم گشت کلانتری 119 مهرآباد با درخواست نیروهای گشتی خودروی پژوپارس را تعقیب کرده و موفق شدند در زیرگذر اتوبان آیت‌الله سعیدی خودروی سارقان را متوقف کنند. مأموران 2 تن از سارقان بیست و بیست‌ویک ساله را دستگیر کردند ولی یکی از سارقان موفق به فرار از صحنه سرقت شد.
مالک خودرو در بازجویی‌های اولیه گفت: «8 روز پیش خودروی پژوپارس نقره‌ای‌رنگ را خریدم و در این مدت با همکاری دو تن از هم‌دستانم در محدوده میدان آزادی، بزرگراه‌های آیت‌الله سعیدی، لشگری، محمدعلی جناح و صادقیه سرقت می‌کردیم. تحقیقات برای دستگیری متهم سوم پرونده ادامه دارد.»
تاکنون 15 تن از شاکیان هر دو سارق را شناسایی کرده‌اند. چنانچه افرادی در محدوده سرکلانتری پنجم در 8 روز گذشته هدف زورگیری خودروی پژو پارس‌نقره‌ای‌رنگ واقع شده‌اند برای پیگیری شکایت و پرونده‌شان به کلانتری 119 مهرآباد مراجعه کنند.

کلاهبرداری در ماهی‌فروشی و آرایشگاه
[شهروند] اعضای باند اسکیمری که در قالب یک ماهی‌فروشی و آرایشگری اقدام به کلاهبرداری از مردم توسط دستگاه کپی‌کارت بانکی می‌کردند، از سوی پلیس البرز دستگیر شدند. در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی شده و از این طریق به پول آنها دسترسی پیدا کرده و با مبالغ برداشت‌شده اقدام به خرید طلا و سکه در استان‌های البرز و قزوین کرده‌اند.
با کارشناسایی‌های انجام‌شده مشخص شد که اعضای این باند با راه‌اندازی یک باب مغازه آرایشگری در استان قزوین و یک ماهی‌فروشی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اقدام به کپی کارت‌های  بانکی  مشتریان خود از طریق اسکیمر می‌کنند.
در ادامه مأموران با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی هویت متهمان و مخفیگاه آنها در شهرستان ساوجبلاغ و استان قزوین شده و با دریافت نیابت قضائی در چند عملیات جداگانه، هر چهار عضو این باند کلاهبرداری را دستگیر کردند.
متهمان تاکنون، اقدام به ۲‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان در استان‌های البرز، تهران و قزوین کرده‌اند. تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.


تعداد بازدید :  322