شماره ۱۹۵۶ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
ماجرای ورود اینترپل به جعل عجیب سند فوتبالی
کاظم اولیایی به «شهروند» می‌گوید که حکم جلب فوتبالیست برزیلی صادر شده است

 [شهروند] کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، که با این تیم سابقه قهرمانی در آسیا را نیز دارد، روز گذشته مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس انجام داد که در آن به یک مسأله عجیب از چند ‌سال قبل اشاره کرد. او از ورود پلیس اینترپل به یک ماجرای جعل سند در فوتبال ایران صحبت کرده که در نوع خود قابل توجه است: «جالب است برایتان بگویم برخی از سازمان‌های خارج از کشور دسیسه و مدرک‌سازی می‌کنند که از باشگاه‌های ایرانی پول‌های واهی بگیرند. من در برزیل ایجنتی را می‌شناسم که کارش سندسازی برای ایران است و او چون می‌داند که ما به قوانین اهمیت نمی‌دهیم، راحت با مدرک و سندسازی علیه باشگاه ایرانی حکم می‌گیرد. کمیته وضع فیفا نیز احکام را با من بمیرم و تو بمیری صادر نمی‌کند و آنها فقط از روی اسناد حکم صادر می‌کنند.»
اولیایی حتی به شکلی کاملا گذرا به موضوع ورود پلیس اینترپل به یکی از پرونده‌ها اشاره داشته: «در یکی از همین پرونده‌ها جعل اسناد صورت گرفته بود و حتی پلیس اینترپل هم پایش به قضیه باز شد. این قضیه اثبات‌شده است، این ایجنت‌های مافیایی برخی مواقع چنین کارهایی را علیه کشورمان انجام می‌دهند اما آیا کسی به این موضوعات رسیدگی کرده است؟»
مدیرعامل سابق استقلال که تأکید دارد محکومیت‌های فیفایی برای باشگاه‌های ایرانی همه‌اش به خاطر ندادن پول به بازیکنان خارجی سابق نیست، توضیح زیادی درباره پرونده مذکور خودش نداده بود. به همین خاطر با او تماس گرفتیم تا از اصل ماجرا باخبر شویم.
او به خبرنگار «شهروند» گفت: «یک شرکتی در برزیل هست که بدون اطلاع مسئولان باشگاه‌های ایرانی سند جعل می‌کند. وکیل این شرکت با دعوت‌نامه‌ای که از باشگاه‌های ایرانی برای بازیکنان دریافت کرده، سند جعل و قرارداد قلابی درست می‌کند. به استناد این دعوت‌نامه در کمیته تعیین وضع فیفا شکایت می‌کند و می‌گوید این بازیکن پولش را از باشگاه ایرانی نگرفته است.»
اولیایی صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «در یک مورد که ماجرا لو رفته و به آن اشاره داشتم این مدیربرنامه برزیلی برای یک فوتبالیست سند جعل کرد و بعد در فیفا باشگاه ایرانی هم محکوم شد. اینها وکیل گرفتند و پیگیر شدند که اصلا چنین بازیکنی نداشتند. از طرفی چون مدیران آن باشگاه ایرانی مدام تغییر کرده، شک و شبهه‌هایی به وجود می‌آید. با این حال کمیته تعیین وضع باشگاه را محکوم می‌کند و باشگاه نیز پول وکیل را می‌دهد اما وقتی با اعتراض ایرانی‌ها مواجه می‌شود، پیشنهاد ورود پلیس اینترپل داده می‌شود. با شکایت باشگاه ایرانی اینترپل می‌گوید که یک مقام قضائی در ایران باید این مسأله جعل سند را پیگیری کند. از این رو مدیران باشگاه به دادسرا می‌روند و آنجا کارشناس خبره تشخیص می‌دهد که سربرگ باشگاه و امضا همخوانی ندارد و جعل صورت گرفته است.»
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال همچنین گفت: «نامه مقام قضائی به فیفا برده می‌شود و آنها به اینترپل مسأله را اعلام می‌کنند و درنهایت حکم جلب آن فوتبالیست برزیلی صادر می‌شود. البته که بعید است آن فوتبالیست دستگیر شود اما می‌خواهم بگویم برخی پرونده‌ها نیز این‌طور به دلیل نداشتن دانش کافی به وسیله مدیران به فوتبال ایران تحمیل می‌شود.»


تعداد بازدید :  281