شماره ۱۹۵۶ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 پوران درخشنده اعلام کرد که تصمیم گرفته فیلمی درباره کرونا بسازد. این کارگردان سینما در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت که «به‌تازگی فیلمنامه تازه خود با موضوع ویروس کرونا و فداکاری پزشکان در دوران قرنطینه را به اتمام رسانده‌ام و به امید خدا می‌خواهم فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کنم.» البته به شرطی که تعطیلی فعالیت‌های هنری دست از سر سینما بردارد!
 شارلیز ترون، بازیگر سینما و از ستاره‌های مشهور‌ هالیوود از طریق بنیاد خیریه خود یک‌‌میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان اهدا می‌کند. ‌هالیوود ریپورتر می‌گوید که نیمی از این مبلغ یعنی ۵۰۰‌هزار دلار در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که در زمینه خشونت‌های خانگی علیه زنان در این دوران بحرانی فعالیت می‌کنند. نیم دیگر نیز برای آسیب‌دیدگان کرونا هزینه خواهد شد.
 در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی مستند مونیخ در کشور آلمان سه فیلم ایرانی در برنامه نمایش جشنواره قرار دارند. بنابر این گزارش فیلم‌های «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «کاغذ پاره‌ها» ساخته بهزاد نعلبندی در بخش رقابتی بین‌المللی این جشنواره مستند به روی پرده خواهند رفت و مستند «نت‌های مسی یک رویا» از رضا فرهمند نیز در بخش افق‌های جشنواره مستند مونیخ نمایش خواهد داشت. سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی مستند مونیخ از هفدهم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت میزبان ۱۲۱ فیلم از ۴۲ کشور جهان خواهد بود.
 اولیویا وایلد که‌ سال گذشته با فیلم «بوک‌اسمارت» نگاه‌ها را متوجه خود کرده بود، فیلم تازه‌اش را به نام «نگران نباش عزیزم» می‌سازد. در این تریلر روانشناسانه که داستانش در دهه 1950 می‌گذرد، فلورنس پیو که سال ۲۰۱۹ فیلم‌های موفق و نامزد اسکار «نیمه‌ تابستان» و «زنان کوچک» را روی پرده داشت، یک بار دیگر در نقش زنی در آستانه فروپاشی روانی بازی می‌کند. علاوه بر فلورنس پیو، کریس پاین و شیا لابوف نیز در «نگران نباش عزیزم» بازی دارند و «کیتی سیلبرمن» نویسنده‌ نامزد بفتا نیز درحال نگارش فیلمنامه‌ این فیلم است.
بروس آلپرس بازیگری که به نقش‌آفرینی در سومین قسمت از مجموعه سینمایی ارباب حلقه‌ها به نام «دو برج» شناخته می‌شود، در ۸۹ سالگی درگذشت. در اعلامیه‌ای که خانواده او منتشر کرده‌اند، مرگ او در زادگاهش یعنی نیوزیلند تأیید شده و دلیل مرگ او نیز بیماری‌های مربوط به مغز عنوان شده و به کووید-۱۹ ارتباطی نداشته است.


تعداد بازدید :  298