شماره ۱۹۵۵ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
آیت‌الله ابراهیم امینی به دیار حق شتافت
وداع با آیت اعتدال

آیت‌الله ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی معروف به آیت‌الله ابراهیم امینی جمعه‌شب دار فانی را وداع گفت. ابراهیم امینی نجف‌آبادی که در ماه‌های اخیر چندبار به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود، در روزهای اخیر در بیمارستان بهشتی قم بستری بود. او در ‌سال ۱۳۰۴ در نجف‌آباد در استان اصفهان متولد شد. در ‌سال ۱۳۵۷ از سوی امام خمینی(ره) مأموریت‌هایی در استان‌های هرمزگان، مازندران و همدان به عهده گرفت. همچنین در ‌سال ۱۳۵۸ در جریان سرکوب شوراهای ترکمن صحرا که آن زمان بخشی از استان مازندران بود به این منطقه اعزام شد.
ابراهیم امینی نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان، نایب‌رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، شورای بازنگری قانون اساسی، عضو جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه قم بوده است.
آیت‌الله امینی همواره از چهره‌های معتدل جامعه روحانیت محسوب می‌شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری هم در پیام تسلیت خود با اشاره به «روش و منش اعتدالی و وحدت‌بخش» آیت‌الله امینی گفت «کارنامه ارزشمند» او «یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند». در حوادث پس از انتخابات‌ سال 88 هم مواضع اعتدالی او باعث اعتراض به خطبه‌هایش در نماز جمعه قم شد که پس از آن، آیت‌الله امینی دیگر در نماز جمعه قم حاضر نشد.
در انتخابات مجلس خبرگان‌ سال 94 هم او در فهرست نزدیک به آیت‌الله ‌هاشمی قرار گرفت. امینی همواره در قبال موضوعات و مسائل سیاسی مشی و روشی معتدل مبتنی بر گفت‌وگو و عقلانیت اتخاذ می‌کرد. او حتی در بحبوحه ناآرامی‌های‌ سال 88 نیز، معتقد به گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی و حل اختلافات از طریق رسیدن به تفاهم و گفت‌وگوی ملی بود.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند. در متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:    «بسم الله الرحمن الرحیم. درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ مبارک قم و فضلا و علاقه‌مندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و به‌ویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. عمر بابرکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ چشم‌نوازی از پارسایی و پرهیزگاری و بی‌اعتنایی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت می‌کنم.»

 


تعداد بازدید :  325