شماره ۱۹۵۴ | ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

حادثه تلخ برای کودک سه‌ساله چابهاری
[شهروند] چرخ گوشت دست دختربچه سه‌ساله چابهاری را بلعید که با تلاش مأموران آتش‌نشانی و تیم پزشکی از داخل چرخ گوشت خارج شد. شامگاه جمعه بخش اورژانس بیمارستان امام علی(ع) چابهار در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌نشانان برای رهاسازی دست کودک از داخل دستگاه چرخ گوشت درخواست کمک کرد که بلافاصله با توجه به اهمیت حادثه، تیمی مجرب متشکل از چهار نفر از ایستگاه مرکزی با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به بیمارستان اعزام شد. پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کادر بیمارستان، کودک مصدوم به اتاق عمل بیمارستان منتقل و با مهیاشدن شرایط، عملیات آزادسازی دست او از داخل تیغه‌های چرخ گوشت آغاز شد. دست چپ کودک وارد چرخ گوشت و تا قسمت آرنج به داخل کشیده شده بود. امدادگران آتش‌نشانی پس از یک ساعت عملیات، دست کودک را که لای تیغه‌های دستگاه چرخ گوشت گیر کرده بود، آزاد کردند. پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه با بریدن چرخ گوشت، دست کودک بدون صدمه به قسمت‌های سالم آن آزاد شد و مصدوم برای طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار گرفت. در این حادثه تلخ که عامل اصلی آن مانند تمام حوادث مشابه بی‌احتیاطی و بی‌توجهی والدین و رها کردن چرخ گوشت آماده به کار در دسترس کودکان بود، انگشتان دست چپ کودک دچار جراحت شدید شد.
بعد از استفاده از وسایل برقی مانند آسیاب، چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری و سایر وسایل مشابه دوشاخه را از پریز جدا کنید یا اگر به هر علتی برای چند لحظه از کنار چرخ گوشت دور می‌شوید دستگاه را خاموش و دو شاخه را از پریز جدا کنید.


نجات جوان بیهوش در زمین‌های بایر
[شهروند] مأموران، جوان اصفهانی که روی زمین افتاده و بیهوش بود را پیدا کردند و به ‏زندگی بازگرداندند. ‏
مأموران کلانتری ۱۹ اصفهان مطلع شدند فردی بیهوش در زمین‌های بایر رها شده که ‏بلافاصله به محل اعزام شدند.‏‎ ‎
سرهنگ محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان درباره  این خبر گفت‏‏: «نوجوانی دوازده ساله، مردی که بیهوش شده و روی زمین افتاده بود را در زمین‌های بایر کنار منزل‌شان ‏مشاهده می‌کند و بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد و موضوع را اعلام ‏می‌کند. مأموران کلانتری۱۹ شهر اصفهان نیز بلافاصله به محل مورد نظر اعزام می‌شوند و مشاهده ‏می‌کنند جوانی سی‌وپنج‌ساله بیهوش بر زمین افتاده ولی هنوز علایم حیاتی دارد که موضوع به ‏عوامل امدادی اعلام شد. عوامل امدادی نیز بلافاصله در محل حاضر شدند و با انجام یکسری ‏اقدامات درمانی او را از مرگ حتمی نجات دادند‎.»‏
خدادوست با اشاره به اینکه اقدام به موقع مأموران وظیفه‌شناس پلیس و عوامل امدادی این ‏فرد را از مرگ حتمی نجات داد، گفت:   «با بررسی مدارک همراه این شهروند خانواده او در ‏جریان قرار گرفتند و در اورژانس حضور یافتند و از حضور به موقع پلیس تقدیر و تشکر ‏کردند‎.‎‏»‏


نجات جان ۳ گمشده در ارتفاعات چک چک‎ ‎
[شهروند] سه نفر که هنگام بازگشت از ارتفاعات «چک‌چک» مسیر خود را گم کرده ‏بودند، از سوی امدادگران هلال‌احمر اردکان نجات یافتند‎.
چهارشنبه شب گزارشی مبنی بر گم شدن سه نفر در ارتفاعات چک‌چک دریافت شد که ‏بلافاصله تیم امدادونجات سه نفری از پایگاه خرانق به منطقه اعزام و در ادامه تیم واکنش ‏سریع استان یزد نیز در محل حادثه حاضر شدند. پس از اعزام تیم‌های عملیاتی این افراد در ‏ارتفاعات نجات یافتند و به محل امن هدایت شدند. این افراد چهار نفر بودند که یکی از آنها ‏به محل اولیه بازگشت و گم شدن دوستان خود را به جمعیت هلال‌احمر اردکان اطلاع داد‎.


تعداد بازدید :  295