شماره ۱۹۵۴ | ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 انجمن ملی سینماداران آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که حتی در صورت صدور مجوزها اقدام به بازگشایی سالن‌های سینما نخواهد کرد. این بیانیه‌ در پاسخ به تلاش برخی ایالت‌های جنوبی آمریکا برای پایان‌دادن به شرایط قرنطینه به سبب شیوع ویروس کرونا منتشر شده است. بخش عمده‌ای از ۵۵۰۰ سالن سینما در آمریکا از تاریخ بیستم مارس تعطیل شدند و کارشناسان بر این باروند که مدت زمان زیادی برای بازگشت به شرایط عادی سینماها نیاز است.
 تولیدکنندگان فیلم در سوئد و دانمارک با توجه به مجموعه جدیدی از قوانین پیشگیرانه برای مهار بحران کرونا کارشان را از سرگرفتند. این اقدامات تحت عنوان «راهنمای فیلم نوردیک» به وسیله «هابی فیلم» تهیه‌کننده سوئدی و برمبنای اطلاعاتی که دولت‌های سوئد و دانمارک داده‌اند، تدوین شده است. برمبنای این راهنما، سوئدی‌ها اجازه دارند با استفاده از حداکثر ۵۰ نفر کار تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را شروع کنند. در دانمارک هم که از شانزدهم مارس قوانین سختی را برای فاصله‌گذاری اجرا کرد، از چهاردهم آوریل مجوز تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی داده شده است.
 اسپایک لی، کارگردان آمریکایی، با تصمیم فرماندار جمهوریخواه جورجیا برای بازگشایی سینما از بیست‌وهفتم آوریل مخالف است. برایان کمپ، فرماندار این ایالت، برخلاف نظر پزشکان قصد دارد برخی از مشاغل غیرضروری را بازگشایی کند. اسپایک لی  شصت‌وسه ساله و سازنده فیلم‌هایی چون «کوکلاکس کلان سیاه» و «کار درست را انجام بده» در مخالفت با این تصمیم گفته است که با شکستن قرنطینه و رفتن به مکان‌های بسته سلامت خودش را به خطر نمی‌اندازد و فکر می‌کند دیگران هم نباید این کار را بکنند.


تعداد بازدید :  307