شماره ۱۹۵۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز خبر

در واکنش به تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه قانون استقلال کانون وکلا، از رئیس‌جمهوری درخواست شد
اخطار قانون اساسی بدهید

[ایلنا] یک وکیل دادگستری خطاب به رئیس‌جمهوری و در واکنش به تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه قانون استقلال کانون وکلا از سوی معاونت حقوقی قوه‌قضائیه از روحانی خواست که در این مورد اخطار قانون اساسی بدهد. در متن نامه مازیار طاطایی آمده است: «به‌طور قطع اطلاع حاصل کرده‌اید که معاونت حقوقی قوه‌قضائیه مبادرت به تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه قانون استقلال کانون وکلا مستند به ماده ۲۲ این قانون نموده است. این آیین‌نامه در تاریخ 28/12/1398 با قید محرمانه و جهت اظهارنظر در خصوص آن برای اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ارسال شد. این درحالی است که مطابق ماده ۲۲ قانون استقلال «کانون وکلا با رعایت مقررات این قانون آیین‌نامه‌های مربوط به امور کانون از قبیل انتخابات و طرز رسیدگی به تخلفات و نوع تخلفات و‌ مجازات آنها و ترفیع و کارآموزی و پروانه وکالت را در مدت دوماه از تاریخ تصویب این قانون تنظیم می‌نماید و پس از تصویب وزیر دادگستری به موقع‌  به اجرا گذاشته می‌شود. از آنجایی که به شرح فوق وظیفه تهیه و تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون فوق به ترتیب بر عهده کانون وکلا و وزیر دادگستری گذاشته شده است، هرگونه مداخله قوه‌قضائیه در اصلاح آیین‌نامه فعلی یا تصویب آیین‌نامه جدید مغایر قانون فوق و اصول ۶۱، ۱۳۸، ۱۵۶ و ۱۵۸ قانون اساسی است.»


رئیس اورژانس تهران: تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران افزایش یافته است
[شهروند] رئیس اورژانس تهران می‌گوید، این روزها تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند، بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.پیمان صابریان در این‌باره گفت: «مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروماها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، بار اضافه‌ای به اورژانس تحمیل شد. در نتیجه هم به آموزش بیشتر و هم به کار بیشتر در اورژانس نیاز داشتیم. انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش‌بیمارستانی محول شد و این درحالی است که این کار قبلا توسط خود دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد. تاکنون در کشور سابقه نداشت که تمام بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شود و روزانه تا ۱۲۰ انتقال بیمار بین بیمارستان‌ها انجام شد.» او ادامه داد: «دپوی تجهیزات خوبی قبل از ورود کرونا به کشور انجام دادیم. تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به صورت صعودی تا چهاربرابر رسید، البته این موضوع پیش‌بینی شده بود. ۵۰درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰ هزار تماس با دیسپچ کرونا انجام می‌شد.»


برگزاری مراسم سوگ آنلاین برای متوفیان تهرانی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از طراحی سازوکار برگزاری مراسم سوگواری متوفیان تهرانی به صورت آنلاین خبر داد.محمدرضا جوادی‌یگانه در دومین جلسه کارگروه مداخلات اجتماعی- روانی سوگ این کار را راهی برای همدردی با سوگواران و خانواده‌های داغدار متوفیان دانست: «اولویت مدیریت شهری جلوگیری از هرگونه تجمع شهروندان در زمان شیوع کروناست اما در تلاش هستیم تا بتوانیم تا هفته آینده ضمن اطلاع‌رسانی گسترده، بستر اختصاص مساجد، حسینیه‌ها و سرای محلات به منظور برگزاری مراسم سوگ آنلاین را فراهم کنیم و تلاش می‌کنیم تا با آغاز ماه مبارک رمضان مراسم سوگواری آنلاین را به مرحله اجرا برسانیم.»همچنین محمدجوادحق شناس، عضو شورای شهر و حاضر در این جلسه با تأکید بر فرصت بهره‌گیری از ظرفیت 353 سرای محله شهر تهران برای این کار گفت: «با توجه به تعداد خانواده‌های داغدار، ظرفیت سرای محلات هم برای انجام مراسم سوگ آنلاین اختصاص یافته است. اگرچه تأکید ما بر برگزاری مراسم مذکور در محل مساجد و حسینیه‌هاست، اما به منظور پاسخگویی به نیازهای شهروندان، ظرفیت کالبدی و فیزیکی سرای محلات نیز به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.»


تعداد بازدید :  410