شماره ۱۹۵۳ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای ۶۰ روز اجرا می‌شود
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت مهاجرتی جدید کشورش به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت و شامل کسانی می‌شود که برای دریافت «کارت سبز» اقامت دایم تلاش می‌کنند و قصد دارد با این روش از آمریکایی‌هایی که به دنبال بازیابی شغل‌های از دست‌رفته خود به دلیل وجود ویروس کرونا هستند، حفاظت کند.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، قصد دارد این ممنوعیت را از طریق دستور اجرایی که به گفته خودش امروز (چهارشنبه) آن را به امضا می‌رساند، وضع کند. او گفت که وضع جدید برای افرادی که به ‌طور موقت وارد ایالات متحده می‌شوند، صدق نمی‌کند و پس از گذشت دوره ۶۰ روزه مجددا ارزیابی می‌شود. او می‌گوید که این تصمیم بعد از ۶۰ روز برای «تمدید یا اصلاح» براساس «شرایط وقت اقتصادی» ارزیابی خواهد شد. ترامپ گفت که این سیاست فقط در مورد کسانی که متقاضی «اقامت دائم» هستند اعمال خواهد شد نه «کسانی که به‌طور موقت وارد آمریکا می‌شوند».رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری عصر سه‌شنبه درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت که «کشورش باید اول به کارگران آمریکایی رسیدگی کند». او گفت: «همان‌طور که همه می‌دانید، میلیون‌ها آمریکایی برای مبارزه با این ویروس و نجات جان هم‌وطنان خود کارشان را از دست داده‌اند.»رئیس‌جمهوری آمریکا گفت این «وظیفه جدی» دولت است که از اشتغال مجدد آمریکایی‌ها اطمینان حاصل کند. او گفت:   «غیرمنصفانه و غلط است اگر آمریکایی‌هایی که کار خود را به دلیل شیوع ویروس از دست داده‌اند، موقعیت کاری خود را به مهاجرانی که از خارج آمده‌اند، بدهند.» او اضافه کرد:   «می‌خواهیم از نیروی کار خود محافظت کنیم و فکر می‌کنم هر چه جلوتر برویم بیشتر و بیشتر از آنها محافظت خواهیم کرد.»


سخنگوی کرملین: طرح اتهام درباره منشأ ویروس کرونا نپذیرفتنی است
سخنگوی کرملین دیروز، چهارشنبه، اعلام کرد که کارشناسان و دانشمندان هنوز از داده‌های لازم برای تعیین ماهیت ویروس کرونا برخوردار نیستند و از این رو هر گونه اتهام بی‌اساس درباره منشأ این ویروس نپذیرفتنی است.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دولتش می‌کوشد این موضوع را مشخص کند که آیا منشأ ویروس کرونا آزمایشگاهی در ووهان بوده است یا خیر. این اظهارات پس از آن مطرح شد که براساس برخی گزارش‌ها اعلام شد ممکن است ویروس کرونا به ‌طور آزمایشگاهی در یک لابراتوار متعلق به دولت چین ایجاد شده باشد.این در حالی است که موسسه ویروس‌شناسی ووهان که این اتهام‌ها علیه آن مطرح شده، گزارش‌هایی از این دست را رد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، تأکید کرد: «در شرایطی که کارشناسان و دانشمندان فاقد داده‌های لازم برای تعیین ماهیت ویروس جدید کرونا هستند، طرح اتهام‌های بی‌اساس در این‌باره که منشأ این ویروس آزمایشگاهی بوده، نپذیرفتنی است.»


پاپ خواستار دعا برای اتحادیه اروپا شد
رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز به اروپا تأکید کرد تا برای مقابله با تأثیرات کرونا همچنان متحد بمانند. این اظهارنظر از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از نشست اتحادیه اروپا برای بررسی بسته بزرگ حمایتی اقتصادی مطرح شده است. شیوع این بیماری ویروسی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بار دیگر اختلاف بین کشورهای غنی در شمال و فقیر در جنوب قاره سبز را نمایان کرده است. پاپ فرانسیس گفت: «در این دوره از زمان که ما باید بیش از هر زمان دیگری متحد باشیم، بیایید برای اروپا دعا کنیم. پاپ فرانسیس دعا کرد تا اروپا بتواند این وحدت را داشته باشد: «این وحدت و برادری که پدران بنیان‌گذار اتحادیه اروپا در آرزوی آن بودند.» این دومین‌بار در طول ۱۰ روز گذشته است که رهبر کاتولیک‌های جهان نگرانی خود را درباره اتحادیه اروپا مطرح می‌کند. کشورهای شمالی اتحادیه اروپا همچنان به درخواست‌ها از سوی کشورهای فقیر جنوب برای یک صندوق بدهی مشترک به منظور تأمین مالی برای مقابله با بحران مالی ناشی از ویروس کرونا بی‌اعتنا هستند. »


تعداد بازدید :  309