شماره ۱۹۵۲ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
بمب ساعتی استقلال و پرسپولیس
سرخابی‌ها در اسفناک‌ترین شرایط مالی قرار دارند و هواداران هرلحظه منتظر تبعات سنگینی هستند

[شهروند] استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارند. مشکلات مدیریتی دو باشگاه با اینکه مدیران جدید منصوب شده‌اند اما همچنان ادامه دارد و از طرفی مسائل مالی امان آنها را بریده است. بازیکنان دو تیم‌ درصدی ناچیز از قراردادهایشان را دریافت کردند و کوهی از بدهی‌ها وجود دارد که حالا خطر محکومیت‌های بعدی را ایجاد کرده است. در ادامه به وضع دو باشگاه پرطرفدار پایتخت اشاره شده است.
استقلال؛ مصاحبه‌های تند و وعده‌های آنچنانی
چند روزی از آغاز به کار رسمی احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال می‌گذرد. این مدیر با اینکه با وعده‌های طوفانی کارش را در استقلال شروع کرد، اما هنوز نتوانسته حتی 10‌درصد از قرارداد بازیکنان کنونی تیم را پرداخت کند. سعادتمند در این خصوص چندبار وعده داده اما هنوز چنین مسأله‌ای محقق نشده است. در این شرایط برخی بازیکنان استقلال لب به اعتراض گشودند و مصاحبه‌هایی را علیه مشکلات انجام دادند. به‌عنوان نمونه فرشید اسماعیلی روز گذشته در مصاحبه‌ای به سعادتمند و سایر مدیران باشگاه حمله کرد و آنها را افرادی دانست که حرف درست نمی‌زنند. او البته به خاطر این صحبت‌ها به کمیته انضباطی باشگاه احضار شده اما واقعیت این است که همه بازیکنان و کادرفنی از شرایط موجود ناراضی‌اند. از طرف دیگر استقلال بدهی‌های زیادی به خارجی‌های سابق خود دارد که باید طی دوماه آینده آن را پرداخت کند. استقلالی‌ها مبلغی در حدود 1.5‌میلیون دلار باید طی 40 تا 50روز آینده تأمین کرده و به مربیان و بازیکنان خارجی سابق بپردازند تا از خطر کسر امتیاز یا بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات بگریزند. در این شرایط استقلالی‌ها امیدوارند از محل مطالبات و پول‌هایی که در فیفا دارند، بدهی‌هایی مانند جپاروف و یکی دو بازیکن دیگر را بپردازند که با وجود اعلام باشگاه این مسأله نیز قطعی به نظر نمی‌رسد.
پرسپولیس؛ 40‌میلیارد بدهی خارجی، نزدیک به اعتصاب
در پرسپولیس اوضاع کمی پیچیده‌تر است.‌ هاشمی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس دوشنبه‌شب در برنامه فوتبال برتر صراحتا اعلام کرد که این باشگاه مبلغی در حدود 40‌میلیارد تومان باید طی دوماه آینده به خارجی‌های سابق خود مثل برانکو، کالدرون، بودیمیر و... پرداخت کند. مبلغی که درحال حاضر یک‌چهلم آن نیز درحساب باشگاه موجود نیست و اوضاع سرخپوشان پایتخت را بحرانی جلوه می‌دهد. از طرف دیگر، درحال حاضر بازیکنان چیزی حدود ۵٠‌درصد از قراردادشان را طلبکار هستند که این موضوع نیز بار سنگین مالی را برای باشگاه به همراه خواهد داشت. البته اگر پرسپولیس‌ رسما قهرمان لیگ شود، قاعدتا مبالغ سنگینی هم به قرارداد بازیکنان به‌عنوان آپشن اضافه می‌شود که این موضوع هم کار مدیران باشگاه را سخت‌تر خواهد کرد. این روزها حسابداران باشگاه پرسپولیس فقط در ستون هزینه‌ها و بدهکار عدد می‌نویسند و ستون درآمدها عملا خالی است. یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد ادامه این روند طی یکی دوماه آینده قطعا تبعات سنگینی برای باشگاه به همراه خواهد داشت. شاید پرداخت دستمزد بازیکنان فعلی در کوتاه‌مدت مشکلی ایجاد نکند اما شکایت طلبکاران خارجی قطعا تبعات سنگینی نظیر کسر از امتیاز، محرومیت از نقل‌وانتقالات و احتمالا سقوط به دسته پایین را به همراه خواهد داشت.


تعداد بازدید :  295