شماره ۱۹۵۲ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
تکریم و معارفه رئیس و سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر برگزار شد
هدف هلال‌احمر، خدمت شایسته به زائران است

[شهروند] مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت با حضور دبیر کل جمعیت و جمعی از مسئولان هلال‌احمر در مرکز پزشکی حج و زیارت برگزار شد. دکتر محمودرضا پیروی، دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با اشاره به تجربه و سابقه دکتر سیدعلی مرعشی در همکاری با هلال‌احمر در مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: «دکتر مرعشی در حوزه پزشکی نیز حق پیشکسوتی و استادی دارند و خوشحالم که توفیق همکاری با ایشان را بار دیگر در جمعیت هلال‌احمر داریم.»
او درباره دکتر الوانی، رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت نیز ابراز امیدواری کرد که در هر سنگر دیگری که فعالیت دارند، موفق و منشأ خیر باشند.
 پیروی در ادامه افزود: «درباره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر و وظایف این مرکز ممکن است تعاریف مختلفی در اذهان وجود داشته باشد. سازمان حج و زیارت متولی اصلی حج است و بخشی از کار که امداد و خدمات پزشکی و درمانی زائران است، بر عهده هلال‌احمر است، بنابراین همکاری و ارتباط دوسویه و تنگاتنگ هلال‌احمر با سازمان حج و زیارت بسیار مهم است.»
او تأکید کرد: «باید هزینه ارایه خدمات، تشکیلات و ساختار مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر مدیریت شود و برای دستگاه‌های نظارتی و سازمان حج و زیارت مشخص باشد تا هیچ سوء تفاهمی پیش نیاید. در این میان صرفه و صلاح جمعیت هلال‌احمر نیز بسیار مهم است و امکانات و تجهیزاتی که جمعیت در حج و اربعین به کار می‌گیرد باید موجب افزایش اعتبار و آبروی هلال‌احمر شود.»
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اعزام نیروهای جدید به عراق و عربستان برای مراسم اربعین و حج افزود: «باید سعی کنیم هر سال یک‌سوم از افراد تیم‌های پزشکی، امدادی و درمانی اعزامی، جدید باشند و این تیم‌ها آموزش‌ها و تجربه‌های لازم را کسب کنند و بعد از سه‌سال از گردونه خارج و تیم‌های جدید جایگزین این افراد شوند. در انتخاب نیروهای امدادی و خدماتی نیز می‌توانیم براساس توان و ظرفیت هلال‌احمر از نیروهای داخلی استفاده کنیم.»

تمجید رهبر معظم انقلاب از تشکیل کمیته بحران در هلال‌احمر
دکتر سیدعلی مرعشی، سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همفکری مدیران و کارکنان مرکز پزشکی حج و زیارت هماهنگی میان این مرکز و سازمان حج و زیارت روزبه‌روز افزایش یابد و اعتبار هلال‌احمر در ارایه خدمات به زائران بیش از پیش افزوده شود. او گفت: «این مرکز در سال‌های گذشته از سوی سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفت و هیچ مشکلی تاکنون نداشته است. نباید بگذاریم برخی فضاسازی‌ها به زائران و خدمت‌گیرندگان از هلال‌احمر در حج و اربعین آسیب بزند.» دکتر مرعشی با اشاره به ضرورت ارایه خدمات مناسب به زائران گفت: «سازمان حج و زیارت از ما خدمت شایسته می‌خواهد و ما بدون در نظر گرفتن تجربه نیروها، ممکن است نتوانیم به شکل شایسته خدمات ارایه دهیم.»
سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به مدیریت بحران این جمعیت در حادثه منا بر اساس تجربه نیروهای اعزامی نیز اشاره کرد و افزود: «در دیدار عوامل حج و زیارت با رهبر معظم انقلاب، ایشان از تشکیل کمیته بحران در هلال‌احمر برای مدیریت حادثه منا تعریف و تمجید کردند که این تمجید برای جمعیت هلال‌احمر اعتبار و افتخاری بزرگ به حساب می‌آید.»

افراد پرتوان برای خدمت به زائران اعزام شوند
الوانی، رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت هم در این جلسه با بیان اینکه به دلیل فشار کار، بعد از حج تمام کسانی که درگیر خدمت هستند با مشکلات جسمی و روانی مواجه می‌شوند، گفت: «باید کسانی برای خدمت در حج انتخاب شوند که توانایی بالایی برای خدمت داشته باشند، چرا که این خدمت، کار پرمشقت، شبانه‌روزی و سختی است. علاوه بر این در اعزام نیروها، داشتن تجربه لازم برای خدمت بسیار مهم و کمک‌کننده است.»
او افزود: «طرح ساماندهی عملیات اربعین بررسی و جمع‌بندی شده و آماده استفاده است.»


تعداد بازدید :  268