شماره ۱۹۵۲ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
با بررسی عواقب کرونا در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد
۷۵۰‌هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

[ایسنا]  سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «جلسه با حضور ذوالفقاری معاون وزیر کشور، نمایندگانی از سپاه، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌ها و معاون وزارت اطلاعات برگزار شد. در این جلسه آثار و عواقب کرونا بر امنیت داخلی و خارجی بررسی شد.
در ابتدای جلسه، ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور گزارشی از اقدامات ستاد مقابله با کرونا ارایه کرد مبنی بر اینکه وقتی اولین گزارش کرونا در سی‌ام بهمن به دست ما رسید بلافاصله کمیته مقابله با کرونا تشکیل شد که یکی از بخش‌های مهم آن کمیته، بررسی امنیت و تأثیر کرونا بر این حوزه بود. بر همین اساس محدودیت‌ ترددها و کنترل رفت‌وآمد هر استان در دستور کار قرار گرفت. برای استان‌های هر منطقه طرح‌های مستقلی ارایه شد که البته طرح اولیه به دلیل شرایط اجتماعی مورد موافقت قرار نگرفت که در غیر این‌صورت موج اول سفرها هم انجام نمی‌شد.»
او افزود: «طبق توضیحات ذوالفقاری در مراحل بعدی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصویب و اجرا شد. نیروی انتظامی زحمت زیادی کشید و مردم هم همکاری و همراهی کردند. در موضوع ممنوعیت تجمعات، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، ممنوعیت حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و تعطیلی مراکز تجاری و بازار هم مردم همراهی کردند که این طرح‌ها اجرا شد. درحال حاضر بخش‌های ضروری و حیاتی کسب و کارها فعال شده ‌است. از این هفته هم کسب و کارهای کم‌ریسک‌تر و کم‌خطرتر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کردند. فعلا مدارس تعطیل خواهد بود. دانشگاه‌ها هم به استثنای دوره دکتری تعطیل است. زیارتگاه‌ها و نمازهای جمعه و جماعات هم تعطیل است.» نقوی حسینی ادامه داد: «طبق توضیحات معاون وزیر کشور قبل از اعمال و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آمار مبتلایان نزدیک به سه‌هزار نفر در شبانه‌روز بود ولی الان به حدود ۱۲۰۰ نفر رسیده که این نشان‌دهنده موفقیت اجرای این طرح است. در مبارزه با کرونا از ظرفیت مردم استفاده شد و انصافا مردم هم به صحنه آمدند. ما بررسی دقیقی از روند آینده داریم و جلسات مستمری با کلیه دستگاه‌ها برگزار می‌کنیم.» نقوی حسینی خاطرنشان کرد: «ذوالفقاری این توضیح را هم داد که در شرایط فعلی که برخی از اقشار و اصناف مشکل معیشتی دارند باید مورد حمایت
 قرار گیرند.»


تعداد بازدید :  255