شماره ۱۹۵۱ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ راننده در ایران‌زمین
[شهروند] راننده جوان خودروی پژو پارس بر اثر تصادف شدید با تیر چراغ برق در بلوار ایران‌زمین، جان باخت.
شامگاه یکشنبه در پی تماس خودروهای عبوری با سامانه ۱۲۵ مبنی بر برخورد یک خودروی پژو پارس با تیر چراغ برق در بلوار ایران‌زمین، تقاطع خوردین، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه ۲۵ و نجات سه را به محل حادثه اعزام کرد.
 قدیر موسایی، فرمانده نیروهای عملیات درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: «در پی این حادثه شدید، راننده خودرو به‌شدت مصدوم شده و در میان خودروی درهم پیچیده محبوس شده بود. آتش‌نشانان با رعایت کامل موارد ایمنی، برق خودرو را قطع کردند و عملیات رهاسازی و خارج‌کردن راننده را آغاز کردند. آتش‌نشانان با استفاده از ابزار ویژه نجات و تجهیزات «هولماترو» راننده جوان را که به‌شدت آسیب دیده بود، از خودرو خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند. به علت جراحت زیاد، مرگ راننده توسط امدادگران اورژانس اعلام شد و آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل خودروی نجات، خودروی سواری را به حاشیه امن خیابان انتقال داده و با پاکسازی محل حادثه، به مأموریت خود پایان دادند.»


قتل با اسلحه شکاری در مهران
[شهروند] عامل جنایت جوان ۲۹ساله در مهران دستگیر شد.
قاتل با اسلحه، این جوان را در یکی از روستاهای این شهرستان به قتل رسانده بود. در پی اعلام مرکز خبری ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک درگیری منجر به قتل در روستای «سرنی» از توابع بخش صالح‌آباد، مأموران کلانتری به سرعت به محل اعزام شدند.
مأموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که مردی ۲۹ساله با گلوله اسلحه شکاری از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
مأموران پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی، موفق به شناسایی قاتل شده و او را دستگیر کردند. متهم، پس از دستگیری، در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضائی تحویل داده شد. این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مهران درحال رسیدگی و ماهیت و ابعاد مختلف و نیز انگیزه‌های احتمالی این قتل در دست بررسی است.


مرگ ۹ کارگر در معدن طلا
[ایسنا] مقامات اندونزی از کشته‌شدن ۹نفر در پی ریزش یک معدن غیرقانونی طلا در استان «سوماترا»ی این کشور خبر دادند.   این حادثه در «سلوک جنوبی» واقع در استان غربی «سوماترا»ی اندونزی زمانی رخ داده است که ۱۲نفر درحال حفاری برای استخراج طلا در یک معدن متروکه بودند. از دوران استعمار اندونزی در این منطقه چندین معدن متروکه وجود دارد.
اجساد هشت مرد و یک زن که روز شنبه در حین حفاری بر اثر ریزش معدن زیر آوار مانده بودند، صبح دوشنبه از زیر آوار بیرون آورده شدند. سه‌نفر دیگر این گروه که خارج از معدن بودند، وقوع این حادثه را به مقامات گزارش کرده بودند. قربانیان، کشاورزان محلی بودند که طلا را بدون وسایل و تجهیزات مناسب استخراج می‌کردند.
موقعیت مکانی دورافتاده محل حادثه و شرایط بارانی جوی انجام عملیات نجات را دشوار ساخته بود. بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وقوع حوادث این‌چنینی در معادن غیرقانونی و بدون مجوز در سراسر اندونزی رایج است.


تعداد بازدید :  255