شماره ۱۹۵۱ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

  جشنواره فیلم ونیز که قرار است چهار ماه‌ونیم دیگر از دوم تا دوازدهم سپتامبر (دوازدهم تا بیست‌ودوم شهریور) برگزار شود، بزرگ‌ترین رویداد ‏بعدی پس از جشنواره فیلم کن در تقویم سینمایی‌سال محسوب می‌شود و برگزارکنندگان آن امیدوارند بتوانند طبق روال معمول ‏کار خود را انجام دهند. فرانچسکو روتلی، رئیس انجمن ملی تهیه‌کنندگان و توزیع کنندگان ایتالیا پیشتر پیشنهاد داده بود که ‏کشور به مقیاس وسیع به سینماهای درایو-این (با اتومبیل) توجه کند اما این گزینه‌ای برای ونیز نیست ضمن اینکه آلبرتو باربرا، ‏مدیر جشنواره هم گفته است که امکان برگزاری آنلاین این جشنواره وجود ندارد.
  اکران انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در روسیه که پیش‌ازاین قرار بود از اوایل امسال در سینماهای این کشور آغاز شود در ‏پی تعطیلی سینماها به دلیل مقابله با کرونا لغو شد و پخش این انیمیشن در سرویس‌های ویدیویی آنلاین کشورهای مستقل ‏مشترک‌المنافع‎ (CIS) ‎از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود. این انیمیشن سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر پیش از این در۳۲کشور ‏همچون آمریکا، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ  اکران شده است‎.
  ادریس البا، بازیگر بریتانیایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، توانست دوران بهبودی را پشت سر بگذارد و حالا با ایجاد ‏صندوق کمک۴۰‌میلیون دلاری به کمک مبتلایان می‌رود.  البا و همسرش اکنون به‌عنوان سفیران نیکوکاری سازمان ملل با ‏راه‌اندازی صندوق کمک ۴۰‌میلیون دلاری به صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل پیوسته‌اند تا درس‌هایی درباره چگونگی ‏انتقال ویروس کرونا به کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی در مناطق روستایی بدهند‎.


تعداد بازدید :  251