شماره ۱۹۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
همتی در گفت‌وگو با «شهروند» خبر داد:
سه فروند بالگرد به‌زودی به ناوگان جمعیت هلال‌احمر اضافه می‌شود
رونمایی از ظرفیت‌های لجستیکی و انبارهای بازسازی‌شده با حضور رئیس‌جمهوری در هفته هلال‌احمر تلاش می‌کنیم مردم جمعیت هلال‌احمر را امانتدار خوبی برای کمک‌هایشان بدانند

[شهروند]   رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه نشست صبح دیروز با موسسات خیریه و عام‌المنفعه در گفت‌و‌گوی کوتاهی با «شهروند» به تلاش جمعیت هلال‌احمر و سازمان داوطلبان برای افزایش هم‌افزایی با موسسات مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: «سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت مردم برای کمک به همنوعان‌شان استفاده کنیم؛ زیرا موسسات خیریه و مردم‌نهاد حلقه واسط میان جمعیت هلال‌احمر و مردم هستند. جمعیت هلال‌احمر براساس وظایف ذاتی خود به این موسسات مجوز داده است تا در بحران‌ها برای کمک به مردم همکاری کنند. این همکاری و همفکری طبیعتا کمک به هلال‌احمر و گروه‌های آسیب‌پذیر را از طرف مردم بیشتر و باکیفیت‌تر می‌کند. همان‌طور که مدیران موسسات مردم‌نهاد از تعامل با جمعیت هلال‌احمر ابراز رضایت می‌کردند، ما نیز باید این حس اعتماد را در میان مردم تقویت کنیم و آنها جمعیت هلال‌احمر را امانتدار خوبی برای کمک‌هایشان بدانند.»
همتی در مورد نخستین اقدام عملیاتی بعد از دریافت حکم ریاست جمعیت هلال‌احمر مبنی بر طرح ساماندهی امدادگران جمعیت هلال‌احمر و تصویب طرح استخدام هزار امدادگر داوطلب متخصص در هلال‌احمر عنوان کرد: «در جلسه شورای عالی هلال‌احمر مصوب شد که ساماندهی امدادگران و داوطلبان را که همراه ما هستند به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم. این روند نیازمند پروسه‌های اداری است و در عین حال بحث اولویت‌بندی برایمان اهمیت دارد. همچنین اعتبارات این فرآیند استخدام‌ هزار داوطلب و امدادگر هم باید دیده شود؛  اولویت این است که کسانی که با جمعیت هلال‌احمر کار کرده‌اند، براساس شاخصه‌هایی که تعریف می‌شود، انتخاب شوند تا در حق هیچ‌کدام از کسانی که واجد شرایط هستند، ظلمی نشود. درنهایت هم شرایط استخدامی کاملا شفاف اعلام می‌شود و همه تلاش‌مان این است که افراد صاحب صلاحیت در جمعیت هلال‌احمر جذب شوند.»
جمعیت هلال‌احمر از توان لجستیکی و پرسنل قوی برخوردار است و برای به‌روزرسانی این توان لجستیکی قرار است گام‌های اساسی برداشته شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد جزئیات درخواست اعتبارات برای توسعه لجستیک جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: «لجستیک هلال‌احمر و موجودی انبارهای جمعیت در حوادث پی‌در‌پی که از اوایل ‌سال 98 داشتیم، آسیب دیده و بسیاری از منابع مصرف شده است. در همین زمینه صحبت‌هایی با معاون اول ریاست‌جمهوری داشتیم و با رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اول اردیبهشت‌ جلسه خواهیم داشت و پیگیر موضوع هستیم تا به صورت اضطراری کمک‌هایی به جمعیت هلال‌احمر داشته باشند و بتوانیم شارژ انبارها را دستکم تا میزان حداقلی داشته باشیم. در مورد لجستیک و تجهیزات هم طبیعی است زمانی که در عملیات‌ زیاد از آنها استفاده می‌شود دچار خرابی و فرسودگی می‌شوند؛ به همین دلیل پیگیر توسعه لجستیک براساس اولویت‌بندی هستیم. بر همین اساس مراحل خرید سه فروند بالگرد جدید برای تجهیز ناوگان هوایی با پیش‌پرداخت در همین هفته انجام می‌شود و امیدواریم ظرف یک ماه تا 45 روز آینده بتوانیم این بالگردها را در جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم؛ کارهای خرید دو فروند در مرحله اول و سومین بالگرد هم در مرحله بعدی انجام می‌شود.»
همتی با بیان اینکه به‌ طور کلی وسایل نقلیه مورد استفاده در امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کیفیت خوبی دارند، از رونمایی از خودروهای جدید لجستیک هلال‌احمر، انبارهای بازسازی و بهینه‌شده و فضاهای فیزیکی آماده بهره‌برداری در روز هجدهم اردیبهشت‌ با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد.


تعداد بازدید :  214