شماره ۱۹۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
با تحریک دونالد ترامپ مردم در آمریکا علیه قرنطینه به خیابان‌ها ریختند

تظاهرکنندگان در بسیاری از ایالت‌های آمریکا خواستار رفع محدودیت‌های اعمال‌‌شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شدند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه که اغلب آنها را هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تشکیل می‌دادند به اجرای قرنطینه اعتراض کردند.
رئیس‌جمهوری آمریکا که از تظاهرکنندگان حمایت کرده، روز جمعه در صفحه توییتر خود خواستار «آزادسازی» چند ایالتی شد که فرمانداران دموکرات آنها محدودیت‌هایی را برای مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» به اجرا گذاشته‌اند. دونالد ترامپ همچنین گفته است که از نظر او برخی فرمانداران در اعمال محدودیت «زیاده‌روی» کرده‌اند.
نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، نیوهمپشایر، تگزاس و اوهایو ازجمله ایالت‌هایی بودند که روز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات علیه محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی فرمانداران بودند. شماری از شرکت‌کنندگان در تظاهرات شهر کنکورد در نیوهمپشایر مسلح  و  چهره‌های خود را پوشانده بودند.
دونالد ترامپ که به دنبال بازگشایی دوباره اقتصاد آمریکاست، چند روز پیش اعلام کرد که فرمانداران هر ایالت در مورد زمان رفع محدودیت‌های اعمال‌شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم‌گیری خواهند کرد.
معترضان ضد قرنطینه در تگزاس آمریکا شعارهای «فائوچی را اخراج کنید» سر دادند؛ همچنین معترضان مسلح زیادی در نیوهمپشایر خواستار لغو این محدودیت‌ها شدند؛ معترضان ضد ترامپ در نیویورک هم کیسه‌های نمادین حمل جسد را مقابل املاک رئیس‌جمهوری آمریکا قرار دادند.
در همین حال فعالان ضد ترامپ تجمع مقابله‌ای روبه‌روی املاک رئیس‌جمهوری آمریکا به راه انداختند و کیسه‌های حاوی جسد را روی زمین قرار دادند.
روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان متعلق به کنگره در آستین تگزاس تجمع کردند تا علیه قوانین ماندن در خانه بابت شیوع ویروس کرونا در این ایالت اعتراض کنند. اعتراض تگزاس از سوی اوون شرویر برنامه‌ریزی شده و الکس جونز از اینفووارز در آن شرکت کرده بود.
تصاویر این تجمع نشان می‌داد که مردم پرچم‌های ۲۰۲۰ ترامپ و نمادهای ضد قرنطینه را بالا بردند و خواستار اخراج آنتونی فائوچی، متخصص ارشد ایمونولوژیست و متخصص بیماری‌های عفونی این کشور شدند.
از آنجا که این بیماری جهانی برای نخستین‌بار در ایالت واشنگتن تشخیص داده شد، دکتر فائوچی به یک متخصص برجسته بهداشت عمومی در تیم مبارزه با ویروس کرونا رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده است. فائوچی در کنفرانس‌های مطبوعاتی ترامپ درباره کووید-۱۹ معمولا در کنار او می‌ایستد و تازه‌ترین اطلاعات درباره این ویروس و وضع بهداشت این کشور اعلام می‌شود. شعارهای این معترضان پس از آن مطرح شد که ترامپ علنا از معترضان ضد قرنطینه حمایت کرد و بارها متناقض از سخنان و توصیه‌های بهداشتی دکتر فائوچی سخن گفت. تگزاس نخستین ایالتی خواهد بود که طی روزهای آتی در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ بازگشایی شده و فعالیت کسب‌وکارها در آن به جریان می‌افتد.
اعتراضات در مکان‌هایی ازجمله نیوهمپشایر، مریلند، ویرجینیا و نیوجرسی هم گزارش شده است. اعتراضات در ایالات بسیاری ازجمله اوکلاهاما، تگزاس، آیداهو، ویرجینیا، میشیگان، فلوریدا، کالیفرنیا، کنتاکی، اوهایو، کارولینای شمالی و مینه‌سوتا رخ داده است. روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان کنگره آمریکا در نیوهمپشایر تجمع کرده، شعارهایی سر دادند و نوشته‌هایی در دست داشتند و خواستار بازگشایی این ایالت شدند. این معترضان دست‌نوشته‌هایی ازجمله «آزاد زندگی کنید یا بمیرید» در دست داشتند. همچنین نوشته‌هایی با عنوان «مشاغل را احیا کنید» و «قانون اساسی مرا ببوس» به همراه داشتند.
روز شنبه همچنین اعضای یک گروه ضد قرنطینه موسوم به «مریلند را دوباره باز کنید» به قوانین محدودکننده این ایالت اعتراض کرده و با خودروهایشان به خیابان‌های شهر آناپولیس آمدند. اعضای این گروه معترض در خودروهایشان ماندند تا به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی احترام گذاشته باشند و دست‌نوشته‌هایشان را از شیشه خودرو بیرون گرفته بودند.


تعداد بازدید :  205