شماره ۱۹۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
منهای سینما

   هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اعلام کرد، با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، نگارخانه‌ها با اولویت صیانت از سلامت کارکنان، هنرمندان و بازدیدکنندگان می‌توانند درصورت تمایل به بازگشایی، فعالیت‌های خود را از اول اردیبهشت آغاز کنند.
   راجر بیتی که برای سریال نمایش کارول بانت 5 جایزه امی دریافت کرده بود، به تاریخ 6 آوریل بر اثر سرطان پروستات در سن 87سالگی درگذشت. او 6بار دیگر نیز برای کارهای دیگر کمدی خود نامزد جایزه امی شده بود که آخرین‌بار در ‌سال 1980 بود. آخرین پروژه او کارگردانی نمایش زنده «با یکدیگر دوباره» بود که بیش از 500بار در سراسر آمریکا اجرا شد.
   پخش آنلاین تئاتر موزیکال «غرور و تعصب» که نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ روی صحنه رفته بود، با اقبال بسیار خوب روبه‌رو شده و با بیش از ۱۶۰‌هزار نفر تماشاگر آنلاین از ۱۴ کشور مختلف ازجمله آمریکا، ایتالیا، سنگاپور، استرالیا، آلمان و انگلستان رکوردی به یادماندنی در این عرصه ثبت کرده است. در مقام مقایسه باید گفت یک سالن تئاتر برادوی ۱۲۵۰ صندلی دارد، که به این معناست پخش آنلاین این نمایش تقریبا به اندازه 130 اجرا در برادوی تماشاگر داشته است.
   سه نمایشنامه «عملگراها»، «خانه‌ای درحومه شهر» و «آزادی‌های تازه» از استانیسلاو ویتکه‌ویچ به ‌زودی به بازار کتاب عرضه می‌شوند. علی شمس نویسنده، کارگردان و مترجم تئاتر ضمن اعلام این خبر گفت که «آثار این نویسنده برای اولین‌بار است که در ایران ترجمه شده و این عجیب است که تاکنون این چهره موثر تئاتر قرن بیستم ناشناخته مانده است». گفتنی ا‌ست که استانیسلاو ویتکه‌ویچ که با تسخیر لهستان به دست آلمان نازی خودکشی می‌کند، به «پدر ابزوردنویسی» معروف است.
   جایگزین برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان امسال مشخص شد. به گزارش گروه اجتماعی شبکه سه، ویژه برنامه «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری در ماه رمضان به جای برنامه «ماه عسل» روی آنتن می‌رود. این برنامه به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و در آن میهمانانی از شهرهای مختلف از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت خواهند کرد.
   به مناسبت روز بزرگداشت سعدی، کتاب «سعدی» اثر ضیاء موحد با امضای این پژوهشگر عرضه می‌شود. این کتاب که یکی از تک‌نگاری‌هایی است که درباره‌ زندگی و آثار این شاعر نوشته شده، در برنامه‌ «یک هفته با سعدی و سپهری» با امضای دکتر ضیاء موحد در شهر کتاب‌های مرکزی، شهید بهشتی، الف، ساعی، آنلاین و قزوین در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
   مراسم پایانی پنجمین جشنواره «خاتم» روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) بدون حضور شرکت‌کنندگان‌ جشنواره برگزار و از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.
   علی‌اکبر اشعری، رئیس این جشنواره گفت: «درپنجمین دوره جشنواره  از میان ۴۹۵  اثر رسیده که ۲۶۲ اثر در بخش بزرگسال و ۲۱۵  اثر در بخش کودک و نوجوان بودند، در مرحله اول داوری ۶۵ اثر در بخش بزرگسال، ۲۰ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۵ اثر در بخش  بین‌الملل به مرحله نهایی راه یافته‌اند.»


تعداد بازدید :  241