شماره ۱۹۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
چه زمانی درهای سینماها باز خواهد شد؟

[شهروند] بسیاری از کارشناسان سینمایی تعطیلی سینماها را ازجمله سخت‌ترین تبعات شیوع کرونا برای سینمای ایران عنوان کرده و باور دارند ادامه این روند به ورشکستگی سینمای ایران خواهد انجامید. معاون شورای نظارت و ارزشیابی و رئیس شورای‌عالی اکران اما وعده می‌دهد که تعطیلی سینماها چندان دیرپا نخواهد بود و شاید حدود یک‌ماه دیگر شاهد بازگشایی سینماها باشیم.
محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در این زمینه می‌گوید: «ما بنا را بر این گذاشته‌ایم که آمادگی بازگشایی سالن‌ها را برای عید فطر یعنی چهارم خرداد داشته باشیم و درحال تهیه مقرراتی هستیم تا با رعایت فاصله‌گذاری و مراقبت‌های بهداشتی این امر اتفاق افتد.»
طباطبایی‌نژاد درباره فیلم‌هایی که پس از بازگشایی سینماها روانه اکران می‌شوند، می‌گوید که «پیشنهاد ما دو فیلم کمدی پرفروش است، یک فیلم مفرح و دوفیلم اکشن به همراه ادامه اکران فیلم‌های متوقف‌شده اسفند که با ۶۰‌میلیون حمایت نمایش خود را از سر می‌گیرند».
درحالی مدیران سینمای ایران بازگشایی سینماها را نزدیک می‌دانند که این اتفاق در آمریکا نیز در دست اقدام است و دست‌اندرکاران سینمای آمریکا ازجمله «موکی گریدینگر» رئیس سینماهای زنجیره‌ای «سینه ورلد» ابراز امیدواری کرده‌اند که سینماهای این کشور نیز از اواخر ماه ژوئن شروع به بازگشایی ‌کنند. این یعنی که در آمریکا نیز از اوایل جولای اکران فیلم‌های مهم آغاز خواهد شد.


تعداد بازدید :  225