شماره ۱۹۵۰ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
تعویق المپیک، کار نایب قهرمان جهان را به بیمارستان کشاند
«علی کریمی» کشتی زیر تیغ جراحی

[شهروند]  علیرضا کریمی که‌ سال گذشته به همراه حسن یزدانی، تنها فینالیست‌های کشتی ایران در مسابقات جهانی بودند، درحالی ‌که مثل یزدانی در جریان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان دچار مصدومیت از ناحیه زانو شده بود، بالاخره تن به جراحی داد. این ملی‌پوش کشتی آزاد به خاطر رسیدن به المپیک مجبور بود بدون جراحی مراحل سخت فیزیوتراپی و آماده‌سازی خود را با وجود پارگی رباط صلیبی طی کند، اما تعویق یک‌ساله المپیک این فرصت را به او داد تا بتواند زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد.
نایب قهرمان کشتی آزاد جهان که قصد دارد صاحب دوبنده تیم‌ملی در وزن 97کیلوگرم المپیک توکیو باشد، صبح دیروز زیرنظر دکتر کیهانی زانوی خود را جراحی کرد و حالا باید تا چندماه دوران نقاهت را سپری کند.
پزشک جراح این کشتی‌گیر که در جامعه کشتی به نام علی کریمی شناخته می‌شود، پس از جراحی زانوی او که با توجه به شیوع ویروس کرونا با مراقبت‌های ویژه‌ای در بیمارستان آرمان تهران برگزار شد، می‌گوید: «رباط پای کریمی کاملا پاره بود و تصمیم بر این  بود که این عمل جراحی انجام شود. فکر می‌کنم در مجموع حدود هفت‌ماه طول بکشد که کریمی بتواند دوباره با آمادگی صددرصدی روی تشک کشتی حاضر شود. البته فرصت خوبی وجود دارد که این کشتی‌گیر خودش را برای المپیک توکیو آماده کند.»
علیرضا کریمی که دو مدال جهانی در کارنامه خود دارد، درباره وضع زانوی خود می‌گوید: «به هرحال تصمیم پزشکان این بود که جراحی کنم؛ اگرچه درچندماه اخیر مشکل خاصی روی زانوی مصدومم نداشتم. هنوز 16، 17ماه تا المپیک باقی مانده و اگر خدا بخواهد، می‌توانم در المپیک کشتی بگیرم و روی سکو بروم.»


تعداد بازدید :  320