شماره ۱۹۴۸ | ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
منهای سینما

 ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا  برای همبستگی در مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا کنسرت مشترکی اجرامی‌کنند که قرار است از شبکه سراسری تلویزیون ایتالیا پخش‌شود. در این کنسرت «سمفونی شماره ۹ بتهوون» موسوم به «سرود شادی» اجرا خواهد شد؛ به صورتی که هر یک از نوازندگان بخش‌های مربوط به خود را به تنهایی در منزل می‌نوازند و با چیدمان هنری این تصاویر در کنار یکدیگر، محصول نهایی برای انتشار در فضای مجازی و پخش تلویزیونی آماده خواهد شد. این اجراها زیر نظر «پائولو اولمی» ـرهبر ارکستر جوانان اروپاـ انجام می‌شود که تاکنون رهبری ده‌ها ارکستر معتبر در سراسر دنیا را برعهده داشته است.
 «لوئیس سپولدا» نویسنده و شاعر شناخته‌شده هفتاد ساله شیلیایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. از کارنامه نفیس این نویسنده و شاعر که یکی از مخالفان سرسخت دیکتاتوری «آگوستو پینوشه» بود، می‌توان به آثاری چون «پیرمردی که داستان عاشقانه می‌خواند»، «شف بزرگ حلزون»، «قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی»، «جنون پینوشه و سایر مقالات»، «جوجه‌مرغ دریایی و گربه‌ای که به او پروازکردن آموخت»،   «دنیای آخر دنیا» و «وحشت، زندگی، مرگ و سایر توهمات» اشاره کرد که برخی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.
  امشب کنسرت کیوان ساکت و وحید تاج در تالار وحدت برگزار می‌شود. این اجرا در دومین شب از اجرای زنده هنرمندان در تالار وحدت با همکاری تلویزیون تعاملی تیوا روی صحنه می‌رود و از طریق این اپلیکیشن و نیز اینستاگرام بنیاد رودکی به صورت زنده قابل تماشاست.


تعداد بازدید :  165