شماره ۱۹۴۷ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

 مستند سینمایی «روزگار بلور» بعد از دو‌سال پژوهش درباره شرافت، شجاعت و هوشمندی در روزنامه‌نگاری معاصر با محوریت محمد بلوری، پدر حوادث‌نویسی ایران ساخته شد. امیر فرض‌اللهی، کارگردان ابن اثر است و ماشاء‌الله شمس‌الواعظین، انوشیروان کیهانی‌زاده، بهروز بهزادی، فریدون صدیقی، هوشنگ اعلم، علی‌اکبر قاضی‌زاده،  مسعود بهنود و سیدفرید قاسمی از روزنامه‌نگاران قدیمی ایرانی هم در آن حضور دارند.

 جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» که پیش از این به تعویق افتاده بود، از ترکیب ۲۲۶ فیلم مستند خود در بخش مسابقه رونمایی کرد، با این حال هنوز برای برگزاری این جشنواره تاریخی تعیین نشده است. طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره دو مستند «چشم‌ها و دست‌ها» ساخته پناه‌برخدا رضایی و «زنان آفتاب: یک گاه‌نگاری درباره دیدن» به کارگردانی حامد ذوالفقاری به‌عنوان نماینده سینمای ایران در میان مستندهای بخش مسابقه جشنواره «هات داکس» قرار گرفتند.

 هفتادوسومین دوره جشنواره فیلم کن اعلام کرد با توجه به وضع ممنوعیت‌های بیشتر از نظر تردد در فرانسه که روز پیش از آن امانوئل مکرون وضع کرد، جشنواره فیلم کن که قبلا گفته بود به اواخر ژوئن و اوایل جولای فکر می‌کند، در ماه ژوئن نیز برگزار نمی‌شود، اما در تلاش برای یافتن تاریخ مناسبی است.

نگارخانه‌های کشور از اول اردیبهشت‌ماه با رعایت اصول بهداشتی کار خود را آغاز خواهند کرد.  اداره کل هنرهای تجسمی اعلام کرده است که نگارخانه‌ها باید برای شروع فعالیت‌های خود در «سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع» وزارت بهداشت به نشانی
 http:  //www.salamat.gov.ir ثبت‌نام و با رعایت نکات بهداشتی اعلام‌شده فعالیت کنند.

مراسم افتتاح نمایشگاه آنلاین مجموعه آثار علی ذاکری با عنوان «در دشت‌های کودکی» ساعت 10 شب جمعه بیست‌ونهم فروردین‌ماه به‌صورت زنده در صفحه‌ اینستاگرام گالری سرادی‌پور به نشانی @saradipour.art با حضور علی ذاکری و داریوش حسینی برگزار می‌شود. 10درصد از فروش آثار این نمایشگاه به حمایت از هنرمندان نقاش متأثر از شرایط و محدودیت‌های پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کووید-19 اختصاص خواهد یافت.


تعداد بازدید :  177