شماره ۱۹۴۷ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
دستگیری کارگری که خاک طلا می‌دزدید

[شهروند]  کارگر کارگاه طلاسازی در محدوده شهرری كه با سرقت خاک‌های طلا بیش از ۸‌میلیارد ‏ریال پول به جیب زده بود، از سوي پليس پايتخت دستگير شد. این مرد خاک‌های طلا را از داخل ‏صافی عبور داده و حدود ۴۰گرم به ارزش تقریبی ۲۵‌میلیون تومان را طی سه مرحله سرقت کرد‎.
‏بیستم ‎اسفند ماه‌ سال گذشته بود که پرونده‌ای به دستور دادگاه «فشافویه» به پایگاه نهم پلیس آگاهی ‏ارجاع شد. شاکی پرونده با حضور در پایگاه مدعی شد که مدتی است از کارگاه طلاسازی‌اش سرقت ‏می‌شود اما هیچ‌گونه سرنخی از سارق یا سارقان ندارد‎.
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و تلاش‌ها در این باره آغاز شد. در ‏ابتدا کارآگاهان ضمن انجام تحقیقات لازم محل سرقت را مورد بازرسی و بازبینی قرار دادند و ‏مشخص شد هیچ‌گونه آثار جبری و تخریب مبنی بر ورود سارق یا سارقان به کارگاه مالباخته وجود ‏ندارد. بر همین اساس فرضیه داخلی بودن سرقت قوت گرفت و در این خصوص بررسی‌های لازم ‏انجام شد. پس از انعکاس موضوع به مرجع قضائی دستور تحقیقات از کارگران شاغل در کارگاه اخذ ‏و تحقیقات لازم از آنان شروع شد‎.
در تحقیقات پلیسی، یکی از کارگران به نام حمید چهل‌وسه‌ساله اظهارات ضد و نقیضی ارایه کرد و ‏دچار دستپاچگی بود که همین مسأله ظن کارآگاهان به او را بیشتر کرد. بنابراین تحقیقات درباره این کارگر ادامه یافت تا اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، حمید لب به اعتراف گشود و گفت: ‏‏«در اوایل ساعت کاری و صبح زود هنگامی که سایر کارگران حضور نداشتند، خاک‌های طلا را ‏سرقت می‌کردم و از داخل صافی عبور داده و حدود ۴۰ گرم به ارزش تقریبی ۲۵‌میلیون تومان ‏طی سه مرحله سرقت کردم‎.»
متهم در ادامه اعترافات خود گفت:   «از حدود ۱۰ ماه قبل شروع به سرقت از کارگاه کرده و تا زمان ‏دستگیری ۳کیلوگرم خاک طلا سرقت کرده و آنها را به شخصی به نام «ناصر» فروخته و تاکنون ‏مبلغ ۲۴۴‌میلیون تومان پول بابت فروش خاک طلاهای سرقتی دریافت کردم‎.»
با اعترافات متهم، مخفیگاه ناصر در اسلامشهر نیز شناسایی شد. با دستور قضائی متهم در ‏مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد‎.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه ناصر در تحقیقات اولیه به خرید خاک طلاها از حمید ‏اعتراف کرد، گفت: «۲۵‌سال است که حمید را می‌شناسم و از‌سال ۱۳۹۴ حدود ۷کیلوگرم خاک ‏طلا از وی خریده‌ام.»‏


تعداد بازدید :  194