شماره ۱۹۴۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
روی خط سینما

  روز گذشته خبر رسید که سیامک شایقی و کامبوزیا پرتوی در بستر بیماری افتاده‌اند. ایرنا خبر داده‌ که سیامک شایقی، کارگردان آثاری چون جهیزیه برای رباب، شراره و خواب زمستانی به دلیل ابتلا به سرطان به کما رفته و کامبوزیا پرتوی، نویسنده و کارگردان فیلم‌هایی چون کافه ترانزیت، دایره و بازی بزرگان نیز دچار سکته مغزی شده است. فرزند سیامک شایقی با تأیید خبر به کما رفتن سیامک شایقی از اوضاع وخیم این سینماگر خبر داده است. اما همسر کامبوزیا پرتوی با تأیید خبر سکته مغزی این کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران از حال عمومی خوب او خبر داده است.
  امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته اعلام کرد قرنطینه اجتماعی تا یازدهم ماه می ‌ادامه می‌یابد و هیچ فستیوالی اجازه نخواهد داشت حداقل تا نیمه جولای برگزار شود. نشریه ورایتی باور دارد که این سخنان برگزاری جشنواره کن را با تردیدهای جدی مواجه کرده است. با اینکه سازمان‌دهندگان فستیوال تاریخ مشخصی برای برگزاری آن تعیین نکرده بودند، اما احتمال می‌رفت فستیوال در اواخر ژوئن و اوایل جولای برگزار شود و حالا مکرون تکلیف این اتفاق را روشن کرده و آب پاکی را روی دست برگزارکنندگان فستیوال کن ریخته است. مقامات جشنواره هنوز درباره اظهارات مکرون واکنشی نشان نداده‌اند.
  همزمان با فروش قابل قبول فیلم خروج در سامانه‌های عرضه آنلاین فیلم؛ استودیوی یونیورسال نیز اعلام کرد که «تور جهانی ترول‌ها» دنباله انیمیشن موزیکالی که ‌سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در هفته‌ نخست انتشار روی پلتفرم‌های دیجیتال لقب می‌گیرد. این فیلم که هفته‌ گذشته با اقدامی جسورانه همزمان با اکران در چند سینمای درایو-این به صورت دیجیتال هم عرضه شد و سنت همیشگی اکران در سالن‌های سینما را به دنبال شیوع ویروس کرونا شکست، به گفته استودیوی سازنده با فروشی تقریبا ۱۰ برابر فیلم‌هایی که پس از پایان نمایش در سالن‌های سینما عرضه می‌شدند، رکوردشکن شده است.
  کانون کارگردانان سینمای ایران قاچاق فیلم سینمایی «خروج» ـساخته ابراهیم حاتمی‌کیا ـ را محکوم کرد. در متن نامه کانون کارگردانان سینمای ایران خطاب به ریاست سازمان سینمایی ضمن محکوم‌کردن قاچاق فیلم خروج خواستار برخورد جدی با سارقان، تکثیرکنندگان و همچنین فروشندگان غیرقانونی آن شده است. کانون کارگردانان در پایان نوشته است تا زمانی که شرایط این‌گونه باشد و «ستاد صیانت از محصولات فرهنگی» از حالت «فرمایشی» به «اجرایی» درنیاید، وضع همین خواهد بود و سرمایه‌های مادی و معنوی دست‌اندرکاران سینما به سادگی و به سرعت غارت خواهد شد.


تعداد بازدید :  207