شماره ۱۹۴۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
اتحاد دموکرات‌ها در برابر ترامپ
برنی سندرز از جو بایدن به‌عنوان نامزد انتخاباتی حزب دموکرات حمایت کرد

روز دوشنبه برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت، بعد از گذشت چند روز از پایان کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد که از جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا، حمایت می‌کند. سندرز متعهد شد تا برای شکست دونالد ترام‍پ در انتخابات ریاست‌جمهوری که در نوامبر امسال برگزار می‌شود، به بایدن کمک کند. سندرز و بایدن همچنین توافق کردند تا با راه‌اندازی چندین گروه ضربت برای سیاست‌گذاری در امور مختلف با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش سی‌ان‌ان، سندرز از طریق پخش زنده اینترنتی که هم‌زمان روی وب‌سایت کمپین انتخاباتی بایدن و فضای مجازی پخش می‌شد، به بایدن گفت: «ما به تو در کاخ سفید نیاز داریم. من هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم تا این اتفاق بیفتد، جو».
حمایت از بایدن به وسیله رقیب پیشرو حزب دموکرات نقطه عطفی برای این حزب است که حالا می‌تواند با اتحاد بیشتری تمرکز خود را روی رقابت آینده با دونالد ترامپ بگذارد.
حمایت سریع سندرز از بایدن تنها پنج روز پس از پایان‌دادن به کارزار انتخاباتی خود در اواسط ماه آوریل، تضادی آشکار با رقابت انتخاباتی حزب دموکرات در ‌سال ۲۰۱۶ دارد؛ زمانی که برنی سندرز تا ماه ژوئن به رقابت با هیلاری کلینتون ادامه داد و تا ماه جولای طول کشید تا از او حمایت کند.
اما این‌بار، معاون پیشین رئیس‌جمهوری و سناتور ورمانت بدون معطلی درباره عدم اعتماد برخی از حامیان سندرز به بایدن حرف زدند که بعد از پشت ‌سر گذاشتن یک دوره کمپین انتخاباتی هر دوی آنها به‌طور مرتب بر سر مسائلی مانند سیاست خارجی و بهداشت جر و بحث کردند. بایدن به سندرز گفت: «به نظرم حمایت تو از من خیلی باارزش است. به نظرم مردم شوکه می‌شوند وقتی ببینند ما در بعضی از مسائل با یکدیگر اختلاف داریم اما در خیلی‌های دیگر هم‌نظریم. من به تو نیاز دارم -نه فقط برای پیروزی در انتخابات، بلکه برای اداره امور.»     
بایدن و سندرز توافق کردند تا با تشکیل 6 گروه ضربتی روی سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند. این گروه‌ها مسائلی مانند اقتصاد، آموزش، عدالت کیفری، مهاجرت، تغییرات اقلیمی و بهداشت را پو‍شش خواهند داد.
سندرز در این نشست آنلاین تأکید کرد: «جو، همه می‌دانند من و تو تفاوت‌هایی داریم و قرار نیست آنها را مخفی کنیم. اما امیدوارم این گروه‌های ضربتی با همکاری یکدیگر، با استفاده از بهترین ذهن‌ها و افراد بتوانند راه‌حل‌های واقعی را برای مشکلات  خیلی مهم پیدا کنند.» بایدن هم در پاسخ گفت: «برای کارکردن با تو بسیار مشتاقم، رفیق. تلاش می‌کنم ناامیدت نکنم.»  
ممکن است مدتی طول بکشد تا جنبش تدریجی که سندرز که به موجب شرکت در دو رقابت ریاست‌جمهوری تا کنون ساخته، بعد از موضع‌گیری سناتور ورمانت، پشت سر بایدن صف بکشند. الکساندریا اوکاسیو-کورتز از حامیان مشهور سندرز و نماینده ایالت نیویورک به نیویورک‌تایمز گفت که کمپین بایدن تاکنون هیچ تماسی با او نگرفته و با اینکه «روند اتحاد برای همه ناخوشایند است، اما نشان می‌دهد که این شیوه جواب می‌دهد».
بایدن و سندرز در ادامه این نشست که از خانه‌های خود در دلوور و ورمانت صحبت می‌کردند، سوال‌هایی از یکدیگر درباره شیوه برخورد ترامپ با پاندمی ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی، هزینه‌های تحصیلات عالی و مسائلی دیگر پرسیدند. آنها نشان دادند که رابطه گرمی با یکدیگر دارند و عمق آن به روزهایی برمی‌گردد که با هم به‌عنوان سناتور فعالیت می‌کردند.


تعداد بازدید :  170