شماره ۱۹۴۴ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
منهای سینما

  فهرست نامزدهای اولیه جایزه کتاب داستانی سیاسی «جورج اورول» ‌سال ۲۰۲۰ اعلام شد. نشریه نشنال در این زمینه نوشته که رمان‌های «اردک‌ها، نیوبریپرت» اثر «لوسی المان» (روایتی به سبک جریان سیال ذهن از زبان زنی میانسال)، «دختر، زن، دیگر» نوشته «برناردین اوارسیتو» (برنده جایزه بوکر) و «بهشت، خانه من» نوشته «اتیکا لاک» ازجمله نامزدهای اولیه جایزه ۳‌هزار پوندی این دوره از جایزه بهترین کتاب داستانی سیاسی «جورج اورول» هستند. «بهار» به قلم «الی اسمیت»، «مسافران» اثر «رجینا پورتر»، «دختر» نوشته «ادنا اوبرین»، «سفر به کاله» در زمانی معمولی نوشته «جیمز میک»، «مردی که همه چیز را دید» اثر «دبورا لوی»، «مدرسه توپکا» نوشته «بن لرنر»، «فک شکسته‌شده» به قلم «مینولی سالگادو»، «این بهشت» نوشته «روبی کولینگ»، «دیوار» نوشته «جان لنچستر» و «پسران نیکل» نوشته «کولسون وایتهد» دیگر آثار حاضر در این فهرست هستند. گفتنی است که 9کتاب از ۱۳ اثر فهرست اولیه کتاب داستانی سیاسی «جورج اورل» به نویسندگان زن تعلق دارد.

  بهروز غریب‌پور برای دفاع از هویت عروسک «مبارک» که از میراث فرهنگی ایرانیان است، در صفحه اینستاگرام گروه تئاتر عروسکی آران، سلسله ویدیوهایی با موضوع مسائل تاریخی مبارک تهیه و منتشر می‌کند. غریب‌پور گفته که دلیل تهیه این ویدیوها «مواجهه با خطر مخدوش‌کردن هویت «مبارک»، چهره محبوب نمایش‌های شادی‌آور ایرانی» است.

  لیدی گاگا برنده اسکار ‌سال گذشته از برگزاری کنسرت خانگی با حضور جمعی از ستاره‌های جهان، برای حمایت از خیریه‌ها و کارکنان بخش‌های درمانی در مبارزه با کرونا خبر می‌دهد. به گزارش ایندیپندنت، لیدی گاگا همچنین گفته که به همراه سازمان خیریه «گلوبال سیتیزن» مبلغ ۳۵‌میلیون دلار نیز برای سازمان بهداشت جهانی جهت مبارزه با کرونا جمع‌آوری کرده است. کنسرت خانگی «یک جهان، با هم درخانه» با همراهی جمعی از ستاره‌های موسیقی جهان که از خانه‌های خود اجرا خواهند کرد، روز ۱۸ آوریل برگزار خواهد شد.

  انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین با انتشار فراخوانی خبر از برگزاری مسابقه قصه‌گویی مجازی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «زیر گنبد کبود» داده است. این انجمن بهانه برگزاری این مسابقه را «تلاش برای احیای سنت دیرینه قصه‌گویی و انس کودکان و نوجوانان با آن و ایجاد روحیه پرنشاط در مخاطبان خود در این روزهای کرونایی» عنوان کرده است. مسابقه قصه‌گویی مجازی «زیر گنبد کبود» ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷‌سال است.


تعداد بازدید :  227