شماره ۱۹۴۳ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری سارق مسلح در مهران
[شهروند]  عامل شهادت مرزبان هنگ مرزی مهران دستگیر شد. در پی درگیری مسلحانه مأموران با تعرض‌کنندگان به یگان مرزی در شهرستان مهران، یکی از مجرمان که از محل درگیری متواری شده بود، در کمتر از ۱۲ساعت شناسایی و دستگیر شد. با بررسی و پیگیری‌های میدانی و تنگ‌کردن عرصه بر متهم متواری، مرزبانان هنگ مرزی مهران با همکاری عوامل انتظامی، قضائی و همچنین همکاری خانواده متهم، این سارق دستگیر شد.
در بامداد روزجمعه دونفر مسلح ناشناس، اقدام به تعرض و تیراندازی به یکی از مقرهای تابعه هنگ مرزی مهران کرده که بلافاصله مرزداران با مبادله پرحجم آتش یکی از افراد مسلح زخمی شد که در حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کند. در این درگیری سرباز وظیفه محمدعلی مرادی بر اثر اصابت گلوله مجروح، که در حین انتقال به بیمارستان شهید شد.


کشف استامپ‌ هزاره سوم پیش از میلاد
[شهروند] یک عدد مُهر استامپ مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در شهرستان فاروج کشف شد. کارشناسان درحال بررسی بیشتر این شیء تاریخی هستند. این مُهر حین گشتزنی در راستای حفاظت از آثار تاریخی کشف شد. جنس مُهر کشف‌شده از مفرغ  است. مرکز شهرستان ۵۲‌هزار نفری فاروج در ۹۰کیلومتری شرق بجنورد واقع است و در این شهرستان آثار تاریخی و تپه‌های باستانی مانند تپه طویل و تپه خلق‌آباد، که مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد مسیح‌ است، دیده می‌شود. دی‌ماه پارسال نیز یک ظرف سفالی مربوط به هزاره سوم در تپه تاریخی یام شهرستان فاروج کشف شد. تپه یام به‌عنوان یکی از کهن‌‌ترین و گسترده‌ترین استقرارگاه‌‌های باستانی خراسان‌شمالی، نشانی از شکوفایی منطقه در دوران پیش از تاریخ است که به شماره ۱۶۵۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بزرگ‌ترین محوطه شناسایی‌شده در دره رود اترک علیا در خراسان‌شمالی محسوب می‌شود. این محدوده تاریخی آثار چندین هزاره استقرار، از دوره پیش از تاریخ تا دوره اسلامی را در خود جای داده است و کاوش‌های علمی تیم باستان‌شناسی دانشگاه تورین ایتالیا روی این تپه نشان‌دهنده شباهت فراوان فرهنگ‌های این منطقه با فرهنگ‌های پیشرفته دوره مس، سنگ و مفرغ در آسیای مرکزی است.


خوش‌شانسی پس از سقوط به چاه
[شهروند] پیرمرد ۵۴ساله سلطانیه‌ای پس از سقوط درچاه زنده ماند. این پیرمرد سر مزرعه در حین بیرون‌کشیدن لوله آب به دلیل از‌دست‌دادن کنترل خود به چاهی که ۷۰مترعمق داشت، سقوط کرد. پیرمرد خوش‌شانس در عمق ۳۵متری به دیواره گیر کرده و با کمک ‌امدادگران نجات پیدا کرد. عوامل آتش‌نشانی، این‌ کشاورز  را از داخل چاه خارج  و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل کردند. حال عمومی او رضایت‌بخش است.


دستگیری قاتل فراری در مهاباد
[شهروند] متهمی که در یکی از شهرهای اطراف اقدام به قتل برادر خود کرده بود، در مهاباد شناسایی و دستگیر شد. در پی وقوع قتلی در ۱۱ فروردین‌ماه جاری و دریافت گزارشی مبنی بر احتمال مخفی‌شدن قاتل در مهاباد مراتب در دستور کار ویژه پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
این قتل در یکی از روستاهای میاندوآب اتفاق افتاده بود. مأموران انتظامی و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی موفق شدند پس از یک‌سری اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کنند. در بازجویی به عمل آمده از متهم دستگیرشده، او به جرم خود اعتراف کرده است.
قاتل با انگیزه مالی و بر سر ارث پدری با استفاده از اسلحه شکاری به سمت برادر و برادرزاده‌اش شلیک کرده بود که در پی آن، برادرش را به قتل رسانده و برادرزاده‌اش را نیز مجروح کرده بود.
این فرد پس از ارتکاب این قتل اسلحه شکاری را در یکی از باغ‌های این شهرستان مخفی کرده بود که بلافاصله کشف و توقیف شد.
مهاباد با ۲۴۰‌هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.


تعداد بازدید :  364